another day in a new life

Jaa, det kanns ju som att jag har vart borta i evigheter, men ne, 8 dagar bara, det later ju helt knappt, jaa, bara 51 veckor kvar, oh shit, oh my god, what a fuck?! Hur ska detta ga, vart ska detta sluta?!

Lite sma stressigt pa morgonen, duscha, sminka sig, ata frukost och smsa samtidigt gar inte alltid i samma tempo som man vill, well I did my best och jag var klar nar jag skulle borja, men jag far nog borja ga upp en kvart tidigare tror jag. Fast imorgon ska jag ga upp annu tidigare for jag har lite samtal som ska goras, och det ar verkligen BARA kul, for jag menar om jag gar upp kl 06 och ringer sa ar ju klockan tre pa eftermiddagen hos er, perfect for a call! Filippa och pappa star hogst pa listan imorgon. Min alskling far jag prata med pa morgonen for er och ikvall for mig. Han jobbar 06-14 sa det ar perfekt!! Love this talk! Sara, mamma och farmor fick jag pratat med idag! En snabbis iallafall! Allt ar battre an inget! Och smsat lite med Gisse, Frida, Mandy och Sandy ocksa, love it, love Viber!

Idag da, barnen fortsatter vara lite smatt galna, men jag gor mitt basta for att fa deras respekt! Vi har lekt restaurang, Rapuzel, tjuv och polis, lekt i tradgarden, hoppat hage och lekt i parken! Jaa, fyllde denna dagen med! Just det ja, vi var pa ett Frozen youghurt place ocksa! Far ju tips fran min coach (filippa)lite da och da ocksa och denna gangen handlade det om matlagningen och jag kan saga att jag har klarat mig ansa lange, lunchen ar inte sa svar att gora, en bagel och in med en skinskiva och en juicebox! Amanda fixar! Det var den lunchen dom skulle ha, jag forsokte med vattenmelon men det slutade med att jag fick ata upp den, apple och banan funkade, SCORE!

Treats after eat ar ju valdigt vanligt har, men ja jag kan ju inte pasta att jag tycker att det ar ratt men ja, det ar ju bara att go with the flow! Sa ar man sex ar sa far man sex sma kakor och ar man fyra sa far man fyra sma kakor! Vada ska jag fa nitton kakor da eller?! No way!

Efter att jag antligen fattat hur man smsar pa en blackberry har jag nu kommit fram till att det troligtvis blir till att kolla en baseball match pa fredag, en heldag i sanfran pa sondag med sanna ocksa, det kommer ju bli AWESOME!! :D

Fick en wishingflower fran Lexie idag och onskade mig en sak, hmm och ja om den onskningen gar i uppfyllelse vet jag ju en som inte kommer bli besviken iallafall, my honey! :) Hoppas hoppas hoppas!

Snart ar det dags for middag sen far det nog bli en PW, eller en promenad iallafall, min forkylning vill ju verkligen inte ge sig, hostat och vart helt bombtat i en vecka nu, halla vad ar detta, jag vill vara frisk!

Just det ja, ska nog ga pa Cardio Fitness nasta vecka pa Millbrae Community Center, jaa det kan ju bli spannande, kanske tar och kor lite zumba med, det var ju anda sjukt langesen nu!

Peace out!


KOMMENTERA
Postat av: Syrran

Gick upp tidigare idag för att jag skulle hinna läsa din blogg, en trogen läsare med andra ord! Bästa bloggen! ;) Sov så gott när du hoppar i säng så hörs vi ikväll :) Love u!

2011-08-24 @ 06:00:55
Postat av: Fabbe, Henrik Spångberg

Tjena Tjejen,

Hoppas det går bra för dig med alla känslor upp och ner. Härligt att du skriver så mycket.Måste säga att det är roligt att läsa. Du är väldigt, väldigt bra på att skriva.

Jag skall försöka skriva lite till dig i mellanåt. Men jag kommer aldrig blir bra på att skriva mycket. Det är inte riktigt min grej. Därimot kommer jag alltid följa dig i ditt äventyr via bloggen och i mina tankar. Måste säga det igen du är otroligt stark som gör detta. Ett tips när hemlängtan kommer.. Gå ut på kvällen titta på månen och stjärnorna och be dina nära och kära att göra det också. Då känns det inte så långt borta för det är samma måne och stjärnor.

Kram på dig och ta hand om dig.



//Tjocka farbrorn. :-)

2011-08-24 @ 07:48:53
URL: http://www.spangbergs.net
Postat av: Friidii

Mandyy, så kul å läsa bloggen! :D innebär att jag får en liten mer inblick på hur det går till med allt ;) san francisco verkar ju grymt å så!! vill skypa nån dag!! åker till Grekland imorgon (torsdag) så efter det nån gång bokar vi en dejt :D sköt om dajj!! PUSSSSSSSS

2011-08-24 @ 10:40:03
Postat av: Farmor

Hej gulletösen! Din blogg har blivit min morgontidning. Så kul! Din förkylning är som min, den vill heller inte riktigt ge sig. Hoppas att vi blir bra snart. Idag regnar det här hemma och är grått. Inte mycket att längta till (-; Jag tänkte städa lite idag om jag orkar. Nästa gång det är stjärnklart går vi ut och kollar på den där klart lysande stjärnan du vet och vinkar åt varandra. Ha det gott, vi hörs sanrt igen. Kram <3

2011-08-24 @ 11:27:26
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Härligt Amanda att du kämpar på och lär dig av det nya USA livet. Motgångar ger framgångar, helt säker på det :-).Ja, som farmor skrev, grått idag...men inga problem...det finns att gör ändå.Jag har fått och bet dina linser, så jag måste ha din adress så jag kan skicka dig dom.Idag har jag satt in ungefär en 200 kort, skönt när det är gjort. Får se om det blir nån träning idag, annars blir det morgonträning imorron. Puss O Kram och all Lycka idag <3

2011-08-24 @ 16:42:17
Postat av: mormor

Hej lilla vännen ! dej är jag verkligen stolt över. börjes tös har gått igenom samma pers som du så håll ut, kan gå lite upp ibland och ner ibland.var på dans igår en tisdag värsta partajet. är ovisst med lönerna för saabs anställda, börje berörs ju. är bjuden på surströmming hos åströms på fredag. börje tål inte lukten och än mindre smaken. ska klippa gräset imorgon om det inte regnar. flyger till piteå på måndag nu ska jag få the. ha det så skoj, fortsätt att småflirta med barnen. varmaste kramen, get well !!! <3

2011-08-24 @ 18:21:20

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback