avsked...

Har haft fullt upp därför har jag legat på latsidan med bloggandet ett par dagar. Nu är det bara två timmar kvar tills jag åker hemifrån, ahhhh, sen bär det av ut i stora världen, till USA.

Det har varit två bra dagar, men usch med massa avsked, jag hatar avsked, lipkalas har det varit. Bprtser man från hur stressad ag varnär mitt visum inte kom så har jag vart rätt lugn, tagit det lite som det kommer och chillat på det, men igår brast det på riktigt, hela släkten var här och mot slutet kom tårarna.
Det var nog först då jag faktiskt fattade att, shit jag ska faktiskt åka iväg och vara borta ett år. Det var även igår det plingade på mobilen hela kvällen och massa fina sms och samtal har jag fått från världens bästa vänner. Saknaden kommer vara enorm men ett år kommer ändå gå fort, det är precis som alla säger, här hemma kommer allt stå still men jag kommer vara med om så mycket nya, så mycket nya erfarenheter, ett helt nytt liv kommer jag leva ett år, men jag kommer ju alltid vara samma Amanda iallafall.

Dessa dagar som har varit har jag vart på Marstrand med min älskling, njutit av livet och käkat skaldjursplatå på Mama´s, sen drog vi en sväng till Gisela, träffa massa tjejer, nästan tårar där med, men vi klarade oss, folk frågar; Men shit, hur vågar du? Mitt svar är bara, äsch, jag bara gör det, jag tänker inte och så är det verkligen. Sen var det mys, me and my boy. I lördags var jag barnvakt och gick på bröllop, en heldag var det, goa ungar, Lova och Emil, mot eftermiddagen kom Stefan och gjorde mig sällskap. Igår då, först packa, handla det sista, till Laxbutiken och käka med Stefan, Simon och c.o. På kvällen kom släkten, ALLA kom, sååå kul, alla mina små fina kusifiner och ja, ALLA var här, sen mys med min älskling igen, vi räknar timmar, fast ne vi bara har det gött.

Uppe med tuppen idag, slängde ut lite saker från resväskan, men shit funderar ändå på om jag inte ska byta till en megastor bag istället, den är ju lättare, hallå pappa kan du vakna jag behöver ditt råd...

Snart lite frulle med Sara, Sara, Maya och pappa, sen kommer Filippa, weey! Åka upp till my honey again, pick him up och sen är vi påväg till flygplatsen, ah, shit där fick jag ont i magen.

Men avslutningsvis då, kommer inte ha dator på ett par, tre, fyra kanske fem dagar, nu New York i tre dagar, gött som bara den, spännande ska det bli! Sen flyttar jag då till San Fransisco ett år, BYE BYE SWEDEN!

Amanda

KOMMENTERA
Postat av: Farmor

Hej min bästa Amanda!

Ha det nu så gott och var rädd om dig. Jag är med dig varje dag i tankarna. Och skriv på bloggen så fort du får möjlighet igen. Puss o kram!!

2011-08-15 @ 11:18:57
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Snacka om att jag är nyfiken på vad du gör nu :-) Det har varit en jobbig dag, mycket ont i hjärtat. Fast jag är så glad att du nu är på väg mot ditt största äventyr hittills. Önskar dig fantastiska dagar i New York. He, he fick kramat en svettig Filippa på gymmet idag, men snart åker ju hon med... får jag hitta nån annan att krama ;-) Vi hörs, bästa Du <3

2011-08-16 @ 00:04:58

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback