en goo helg

Precis som rubriken sager, en go helg var det. Min Sanna gjorde den grym vill jag bara saga. Men nu ska vi ta helgen, fran borjan till slut.

Det hela borjade med ett missforstand, jag trodde att jag skulle jobba fran 06-11 pa lordag och sen dra in till Sanfran men nej, inte riktigt sa, det stog ju 6pm-11pm vilket jag inte tankte pa att det ar som vart 18-23, men nu har jag lart mig det, men familjen var schysta sa jag fick ta barnen pa sondag eftermiddag istallet. Snallt! Fick en ny telefon ocksa, funkade jattebra, fick lite smatt damp pa knapparna bara, men det blir till att bara smsa pa engelska, da funkar det, skit blir det bara med "svenska" ord som man anda inte kan skriva ordentligt. Jag satt dar i fredagskvall och ville bara slanga ut mobilj*veln ut fonstret. Iallafall sa bestamde jag och Sanna oss for att vi skulle motas pa Powellstation pa lordagformiddag, vi bada tog barten in men fran olika hall sa vi smsade lite pa taget och sa, jag kom fram lite tidigare an henne for det gar snabbare for mig och nar jag kliver av stationen sa hander det som inte far handa, det som hande mig en annan gang nar det inte far handa (ops, nar jag fick punktering pa Stefans bil, sorry dude) Jaa, mobilen totaldog, jag kunde inte gora ngt och jag hade ju inte hennes nummer, det kom massa folk, jag hade ingen aning om vart man skulle ga sa jag stog dar som ett stort fragetecken och hoppades pa att hon skulle trilla ner fran himlen eller nagot, holl utkik som bara den varje gang det kom ett tag och ja det var ju inte typ tio manniskor som gick av utan 100000000 sa ja, det var typ omojligt, men tillslut sag jag henne, forsokte ringa mig, lite latt vilsen, Amanda kommer springades, SANNNNAAAA!

Gott mos, nu kunde vi gora stan, vi gar upp fran Powellstation och det forsta vi ser ar en trevanings Forever 21, okey we are in heaven!! Och darifran kom man ut med forsta pasarna, sen drog vi in i Westfield shopping center,Victoria Secret var givet att ga in pa, pase nar man gick ut, CHECK! Vi strosade runt i stan heeela dagen och hade det gott, vi var i China Town, gick lite vilse, shit var tvungna att ta upp kartan, pinsamt att fa vara turister, mem efter denna dagen kan vi staden for vi har typ gatt runt hela stan, sju timmars walk blev det. Vi gick ner mot Pier 39, dar var vi med alla turister, kollade in Alcatraz, sjohastarna (jattefula), alla harliga gatumusiker, alla uteliggare, streetdansare, Fishermans Wahrf, Fort Mason, Union Square and so on! Ni fattar, kom hit sa far ni se! En grym stad ar vad det ar. Vi kakade gott pa Pier 39, fotterna borjade varka, vi gick tillbaka mot Union Square, en lite svang till pa Forever 21, ohja, mer pasar, lite Youghurt ice cream (Sjukt gott och sjukt populart har), klockan blev sju och vi blev trotta.

Vi satte oss pa barten och akte till Sanna, mot Lafayette bar det nu! Nar vi val var dar skulle Sanna visa mig runt lite, guldklimparna i Lafayette liksom, en kyrkorgard, massa vilda radjur overallt, en 1 dollar butik (dar gick vi loss) det ar precis som gofab tian, fast har kostar allt 1 dollar, shit, hitta massa grymma saker, blev ju typ lycklig av det! weey!

Sen tog vi vilen till Walnut Creek for att kaka mat, en middag pa Chesecake factory blev det och innan det en svang in pa Urban Outfitters, pase, CHECK!Gooooood mat och gott sallskap! Sen skulle vi "hem" da, till Sanna i Lafayette och ja we get lost om man sager sa, vi bada insisterade pa att vi skulle hitta men nej, vi korde runt i cirklar i en timma innan vi akte in pa en bensinmack och fragade, sa efter tva tmmar, ABBA pa hogsta volym och manga skratt sa var vi tillbaka i Lafayette, lite nattamys och massa prat sen var det sangen.

Vaknade upp pa lordagen och amerikaner ar ju inte kanda for att ata nyttig frukost sa det blev tva frysta vafflor var att lagga i brodrosten med socker pa, mums! Sjukt glad att jag inte behover ata det varenda dag, tacka vet jag frukt och gronsaker! Jag fattar inte vad grejen ar med att ALLLA amerikaner alskar sina kartonger med fardig fryst mat, allt ar fryst, allt ar megapack och allt ar 100000kg socker i. Tur att min familj later mig kopa massa frukt!

Vi bada drog "hem" till mig, tog barten och en timma senare sa var vi har, i Millbrae. Jag skulle ta hand om kidsen och Sanna lanade datorn ett tag, sen gick vi alla fyra till parken, hade det gott i solen och njot lite. Sa mycket roligare nar Sanna ar har kan jag saga, love it!

Sanna drog, kidsen gick bananas! Jag fick ett breakdown, jag fick prata med min alskling, jag blev glad igen, he make my day! Tyckte livet sog igareftermiddag och kvall, tararna rann, ville hem, var beredd att satta mig pa forsta basta flyg hem, men nej, AMANDA skarp till dig, bit ihop, you can do it! Och tack alla ni som stottar mig nar det ar som jobbigast, ni vet vilka ni ar och ni vet vad jag tycker ar jobbigt! Alskar er! Och jag blir sa glad av alla fina sms, inlagg pa Facebook and so on, det hjalper mig verkligen ska ni veta.

Innan jag akte hit visste jag att jag till exempel skulle fa hemlangtan, jag visste att det skulle vara jobbigt men jag fattade absolut inte att det skulle bli sa har jobbigt. Det jag trodde skulle bli den lattaste grejen var barnen, men nej det ar den storsta utmaningen, definitivt.

Och jag har redan lart mig massa saker om mig sjalv, hur lite jag har varderat allt jag har hemma och alla runt omkring mig, jag har redan kommit narmare vissa pa grund av detta, folk som alltid stottar mig och som alltid kommer finnas dar, vilket jag ar oerhort glad over och som jag ska visa nar jag kommer hem hur mycket jag uppskattar det.

Dagen idag da, akte till Social Security Office i San Bruno for att fixa mitt Social Secutity number, det ar nu fixat men dock skulle vi akt till DMV efter sa jag kunde gora mitt writingtest infor mitt amerikanska korkort, och for att fa gora det maste man ha ett ss-number och det tar 24h innan man kan fa sa vi far helt enkelt ta det senare i veckan. Lexie akte med Philip till jobbet och jag hamtade Tristan i skolan och hade en eftermiddag med honom, allt flot pa. Sen var det dags for Gymnastics, sen traning for mig, middag, snack med Christine och nu sitter jag har. Precis pratat med Sanna och om en timma typ far jag prata med min alskling och jag har some good news for him, men det far ni reda pa en annan dag, hemligheter pa G!

Planen imorgon da, hamtar Tristan i skolan och en heldag med honom sen blir det sakert att vi gar till parken och pa eftermiddagen/kvallen ska jag nog traffa Nora, en tjej fran Danmark som kom forra veckan. 

Det var ju langesedan jag gjorde en san dar summering jag gjorde i borjan av mitt bloggande sa har kommer en:

- Flyttat til San Francisco
- Gar inte EN minut utan att jag tanker pa Stefan
- Viber, Facebook och Viber, i’m in LOVE
- Shoppingen ar BRAAA!
- Get lost
- Breakdown
- Skratt och fina sms
- Manniskor i alla sorter
- Big pack och fryst mat
- Gick banans pa Victoria Secret
- Ny phone, 600 nya kanaler, gillar inte ens att kolla pa TV
- Telefonstrul
- Tarar och hemlangtan
- Manniskor moter manniskor
- Jag Alskar Stefan

Sorry for alla felstavningar och inte alla bokstaver men orkar absolut inte lasa igenom, har kommer lite bilder ist!



 






KOMMENTERA
Postat av: Mamma

Tack för att du skriver så mycket på din blogg, så roligt att läsa... en liten tår kom oxå... älskar dig <3 . Tänker på dig hela tiden . Avis jag blir på all din shopping, hoppas jag får möjligheten att hälsa på....inte bara för shoppingen utan för att jag längtar massor efter dig. Pussar o Kramar Bästa Amanda <3

2011-08-30 @ 06:41:26
Postat av: Syster!

Jag började också grina lite när jag läste, usch saknar dig! Men jag håller med mamma, jävligt avundsjuk på shoppingen haha! ;) du får vääääldigt gärna lägga ut mer bilder på dina fynd, så jag kan bli ännu mera svartis ;)

2011-08-30 @ 07:52:39
Postat av: Anonym

Oh du verkar ha haft en grym helg gois!! Sjukt avis på all shopping, MåSTE Shoppa när jag kommer dit! Imorgon är DDT skypedejt, wohoo!! Hoppas det går bra med barnen idag!

2011-08-30 @ 11:13:51
Postat av: Farmor

Härliga, goa, underbara Amanda! Det svänger om dig må jag säga. Så kul med dina logginlägg. Så mycket roligt du får vara med om och så mycket du lär dig. Jag hoppas verkligen att jag får dela det med dig nån gång, inte shoppingen då, den kan jag klara mig utan (-; Jag skall försöka att få igång Skype, så jag kan ringa dig någon dag. Ha det fortsatt gott och jag längtar förstås efter dig, men du är ju nästan här, när jag följer dig via nätet. Puss o kram!

2011-08-30 @ 11:57:36
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Kungen av Kopper

Lite funderingar bara. Hur skall du få med dig allt hem ? Har du några pengar kvar? Är jag sugen på att komma och hälsa på? Hur dumma är barnen på skalan 1-10? Är alla amerikaner feta? Överlever man en flygresa på ca. 17 timmar? Kommer Frölunda vinna SM guld? Kommer tomten i år?

2011-08-30 @ 14:43:16
Postat av: Anders, bästa farbror, J

Hejsan Amanda

Visst förstår jag att du har det jobbigt, men tänk vad du växer och lär dig varje dag. Jag som i princip bara bott i Stenungsund kan ju bara var grymt imponerad av dig:) När jag läser dina inlägg så ler jag en hel del och blir allt rätt avundsjuk på vad du får se och uppleva. Tiden går säkert lite längre fram ganska fort och Stefan kan gått vänta och längta lite;)



Må gott! Och sträck på dig, du e kanonduktigt!

ps trots att du har en lite knäpp pappa ds

2011-08-30 @ 21:30:47
Postat av: Anders, bästa farbror, J

Hejsan Amanda

Visst förstår jag att du har det jobbigt, men tänk vad du växer och lär dig varje dag. Jag som i princip bara bott i Stenungsund kan ju bara var grymt imponerad av dig:) När jag läser dina inlägg så ler jag en hel del och blir allt rätt avundsjuk på vad du får se och uppleva. Tiden går säkert lite längre fram ganska fort och Stefan kan gått vänta och längta lite;)



Må gott! Och sträck på dig, du e kanonduktigt!

ps trots att du har en lite knäpp pappa ds

2011-08-30 @ 21:31:43

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback