en loprunda och ett par flip-flop senare

Okej, sa himla kul att sa manga laser min blogg, och har ni nagra fragor, sa kommentera och fraga, det ar fritt fram. Det har iaf min kara pappa gjort sa har ska han fa svar pa ALLA sina fragor!

1. Hur skall du fa med dig allt hem? Jag ska ta pa mig sju lager klader, ta pa mig alla smycken, stoppa saker i fickorna och dra pa varldens storsta smile nar jag gar genom sakerhetskontrollen.
2.Har du nagra pengar kvar? Oh, jaa, CASH IS KING! 25kr/h har jag raknat ut att man tjanar, oj oj oj, I'm going to be rich! Men sen vet jag ju hur man lagger huvudet pa sne och sager, snalla pappa.
3. Ar jag sugen pa att komma och halda pa? OM du ar, denna staden levererar kan jag lova och med mig som personlig guide kommer ingen bli besviken.
4. Hur dumma ar barnen pa en skala 1-10? 9,5. De har sina ljusglimtar.Ne, det var taskigt sagt, jag ska fa ner dom till en etta innan jul...det blir kul!
5. Ar alla emerikaner feta? JA, alla utom de rika hemmafruarna och ett fatal kineser.
6. Overlever man en flygresa pa ca.17 timmar? Yes, nemas problemas om man vet at jag kommer sta och vanta pa SFO Airport med en bamsekram! Annars, tveksamt!
7. Kommer Frolunda vinna SM-guld? Inte en chans. No more comments!
8. Kommer tomten i ar? JAAAA! Han kommer knacka pa dorren pa Blaklintsvagen 46 den 24 december 2011 kl. 20.30 efter Svensson Svensson ( eller ar svensson svensson kl 21? )

Och det ar inte bara tomten som kommer iar utan aven jag! I'm coming home for christmas! Fick reda pa det igar att jag far ledigt over jul sa jag hoppar hogt och det gjorde aven min alskling och min syster! Det kan man nog nastan saga blir min raddning, nu har jag verkligen ngt att se fram emot. Och en till sak jag har att se fram emot, som jag ocksa fick reda pa idag ar att EMELIE EK kommer hit den 26 september, she made my day! Hon ska bo i San Carlos och jag bor i Millbrae sa det kommer bli helt AWESOME!!!

Lovat min systeryster att slanga upp lite bilder pa vad jag har shoppat sa det ska jag fixa.

Ja, man kommer anda snabbt in i en slags vardag och anpassar sig sa gott man bara kan, ett exempel bara, jag och Stefan, hangde sa mkt vi bara kunde innnan jag akte, vi ar bada valdigt upptagna och har manga bollar i luften, jobbar mkt and so on, men vi fixade det galant, klagade aldrig, brakade aldrig (brakar) , tog dagarna som dom kom och bekymrade oss inte sa mycket. Och nu da, innan jag akte har man verkligen fatt olika respons pa att jag valde att aka, vissa tycker det ar asballt, andra sager att det aldrig kommer halla mellan oss, andra rycker bara pa axlarna, vissa tror stenhart pa oss, och ja alla tror olika. Men det jag ville komma fram till ar att vi aven har fatt in en vardag har, nar jag ar i USA och han ar hemma. Vi ringer varandra tva ganger om dagen, far prata lange, skratta mycket, planera framtiden, bara dosnack, ibland jag langtar-sjukt-mycket-sa-jag-nastan-dor snack\ och utover dessa samtal ar det sms och mejl pa facebook, mms and so on sa man anpassar sig snabbt till det med. Visst det suger hart att vi inte ar med varandra, men vi klagar anda inte sa mycket over det utan lever med det for att vi vet att vi har sa mycket att se fram emot och sa mycket saker som vi vill och ska gora tillsammans.Slutsatsen av detta blir da typ att, eller jag vetinte, jag Alskar honom och han alskar mig, det racker. For sa lange det finns karlek sa ar allt bra och mellan oss finns det tonvis med karlek, sa att jag sitter pa andra sidan jorden ar inget stort problem for jag kommer ju tillbaka. Och tur ar val det for annars hade jag blivit en fet amerikan och vem vill vara en fet amerikan? Inte jag iaf!

Imorgon ska jag traffa Nora, en tjej fran Danmark, mycket trevligt! En kaffe pa Starbucks far det bli och en svang in till Burlingame. Skypedejt med bade Filippa och Gisela imorgon, weehey! Allt gar verkligen emot mig och Filippa i var kommunikation, det funkar med alla andra men inte med henne, ngn vill ju straffa oss, men attans den som ger sig, imorgon da har vi massa att snacka om.

Ja, tagit hand om kidsen idag, det borjar ju bli vardagsmat sa det behover man inte snacka sa mycket om. Min telefon fick sig ett spratt idag igen sa Philip fick aka till at&t och fixa den. En loprunda och lite styrkeovningar i parken innan middagen blev det med, sprang forbi Walgreens pa hemvagen, in och kopte ett par flip-flop! Och nu ar jag har, panikkissinodig, okej maste ga nuuuu!

Och har kommer en bild pa tre 19 ariga vastkustbor som ska gora USA ett tag!



Och nu liiiite klader!



Och en bild pa min alskling saklart!



KOMMENTERA
Postat av: Syster!

Weei like bilderna på kläderna, mer sånt ;) <3

2011-08-31 @ 06:11:17
Postat av: Mandy (B1)

Är jag uppe med tuppen och tok läser din blogg....? JAA! :D Haha, är den dagliga morgon rutinen!! Åååå vad glad jag blir att höra att du kommer hem över jul, de va så lustigt för jag stod och sa till Sara igår att: Jag tror kankse Amanda kommer hem över jul.... Hoppas det... Men vi får väl se... Typ så va de, och nu läser jag detta ;) Gryymt bra <3 Annars gillar jag att du skriver så bra inlägg, man får verkligen veta vad du har för dig, me like :) Massa pussar så länge!!!

2011-08-31 @ 06:25:17
Postat av: Malin

Yeeeeeeeyyy!!! Vad fun att du kommer hem till jul :D (hoppas du får mig på julklappsleken hehehehe) nej men vad underbart!! Och det e askul att läsa om dig Amanda! Du e så ball som gör detta! Pussar!!

2011-08-31 @ 09:10:25
Postat av: Kungen av Kopper

Tack för svaren. Nu kan jag sova lugnt.

2011-08-31 @ 09:31:26
Postat av: Mamma

Hej Stumpan !!! Jätte kul att du kommer hem en sväng, hoppas man får rå om dig lite då :-) Ett glatt inlägg idag, det känns bra Amanda. Hej så länge, Johnny hälsar. Nu ska vi till stranden och sola å bada :-) Pussar o Kramar i Massor <3

2011-08-31 @ 10:02:33
Postat av: Farmor

God morgon min vackra! Gårdagens nyheter lästa!!!

Klart att det kommer att hålla. Så kul att du kommer hem till jul, vi är snart där, fast jag vill inte att tiden skall gå så fort, jag blir ju bara äldre. Pussar o kramar! <3

2011-08-31 @ 11:17:03
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Fia

Kul att du kommer hem en sväng till jul Mandy :D

Kan säga att din blogg är bra läsning när man åker bussen på morgonen! Love it!

Hoppas du mår bra :)

Puss&kram

2011-08-31 @ 20:51:41
Postat av: joss

du kommer snart kunna försörja dig på bloggen ;) redan besatt..

du är grym <3

2011-08-31 @ 22:11:45

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback