king of the road

Jaa, ni laste ratt, idag var jag kung pa vagarna i USA! Eller sa var det mer, stanna inne gott folk for har kommer Amanda med kaninbilen! ( For er som inte forstar det med kaninbil sa far ju kaniner manga ungar och da behover de stora bilar ) Jag tror det lutar mer at det andra alternativet. Jo, sa jag har vart ute med pappan och "ovningskort" lite, gick faktiskt riktigt bra, men halla hur svart kan det vara, det ar ju bara att gasa och bromsa, det ar bara det med nya regler som man inte riktigt ar van vid, men det mesta ar samma, men jag latsas lite som att jag ar dummare an vad jag ar sa kan det verka som jag ar varsta stjarnan sen istallet, och jaa det funkar! Han var imponerad av mig. Weey! Det sin ar lite trixigt ar ju bara att har har dom ju miles per hour och vi har kilometer i timman men det finns manga speed limit skyltar sa det ar egentligen inte ens ett problem det heller. Okej nu kom jag pa det som ar det enda problemet, the size of the car! Halla jag ar van vid att kora en liten Volvo C30 och nu varsta stora bilen och jaa, man ska fickparkera overallt, jag behover mycket space kan jag saga, det kanns ju som man har hela rod express med sig nar man ska parkera. Men det ar ju bara att valja en annan sa ne det var egentligen inget problem det heller. Sa jag far vara KING OF THE ROAD!!

Men tydligen har jag konkurrens om vagen for alla kineser tror tydligen att de ager vagarna, de gor tydligen som de vill och ofta inte heller helt ratt, sa det blir upp till bevis och se om det ar sa, det ar vad folk sager iallafall. Sa nasta vecka blir det till att aka till DMV, Department of Motor Vehicles for att gora drivingtestet och writingtestet. Men dom sager att det ska vara latt sa det ska nog ga bra det med, sen far jag mitt California Drivers License.

Skulle pratat med Filippa imorse, eller det var min plan utan att ha kollat med henne, och ops hon jobbade visst och nar hon var ledig jobbade jag! Sa vi far prata imorgon istallet, har verkligen Filippa-abstinens nu! Halla, sa har lange har vi ju typ aldrig vart ifran varandra sen vi traffades forsta gangen, vi typ sitter ju ihop, tar man den ena av oss sa far man den andra pa kopet, bara just nu det inte riktigt ar sa. Men bara sa ni vet det att vill ni fa grymt bra tranings och kosttips sa ar det tjejen man ska fraga och ta hjalp av, GRYM!!

Jag fick iallafall pratat med pappa, sara och mollan idag! Wiihooo! Alskar det, att fa prata med dom man alskar! Chattat (shit, anvander man ens det ordet langre, chattat, later ju helt old) och skrivit med mamma, och tro det eller ej men mormor, Margareta Orn har skrivit en kommentar pa min blogg, det kan ju ha varit varldens genombrott, kanske var det mamma som skrev, men anda ;) Fatt skrivit massa, massa och pratat massa med min basta kille ocksa, det kan ju ha varit dagens samtal, Basta samtalet, massa skratt och massa planer! Me like that and me like him, A LOT! Typ mer an mest, om man kan det. Imorgon, pa lonedagen, latt for oss att komma ihag har vi var big day, eller big och big, men vi kommer ju anda inte ihag hur manga manader vi vart tillsammans, vi vet bara att vi har massa framfor oss, det ar det som spelar roll.

Kidsen skotte sig bra idag, vi har lekt hela dagen och haft det gott! Vadret har vart kanon, jattevarmt sa idag var det shorts och t-shirt som gallde hela dagen lang. Det ar ocksa en grej som man inte tanker pa forran man ar har, men vi har ju vara grader i celsius och har far jag lara mig det i farenheit, det ar sanna dar sma saker som man inte alls tanker pa innan men nar man kommer hit sa bah: ah, just det sa ar det! Eller sa ar det bara sa att jag har gatt runt och vart kar hela tiden sa jag inte har kunnat tanka klart och det ar darfor jag missat allt sant.
For ungefar jaa, ett halvar sen hade ju jag stenkoll pa allt, tappade aldrig bort nagor och holl inte bara kolla pa mig sjalv utan alla andra ocksa, men helt plotsligt traffade jag en helt underbar kille och vips sa blev jag stortkar och ja, mina tankar och mitt huvud har varit pa nagot helt annat stalle, helt plotsligt tappar jag bort allt, har ingen ordning och ja ni vet, precis san dar man blir nar man ar kar, en sjukt bra kansla som jag fortfarande har! Men det ar ju anda lite skont, for man har en bra anledning till allt knappt man gor. Amanda varfor kor du alldels for snabbt? For jag kan inte kontrollera mig sjalv for jag ar kar. Amanda varfor tappar du bort nycklarna? For jag ar kar. Amanda, varfor pluggar du inte ordentligt? For jag ar kar och kan inte koncentrera mig. Amanda varfor ser vi dig aldrig langre? For jag ar kar och vill vara med min karlek all the time. Okej, sa det dar var bara en liten parentes. Och nar man talar om trollen, ja, nu ringde han precis, MIN KARLEK!

Fick ut och sprungit idag ocksa, kanske inte sa smart egentligen for min forkylning ar absolut inte over men jag maste fa rora pa mig, blir ju helt rastlos annars, hostade i typ tio minuter efterat men nu mar jag toppen!
Jag var ju lite orolig innan for hur jag skulle kunna hitta har, jag menar mitt lokalsinne ar ju nagot av det samsta man kan ha och da menar jag inte bara att jag har ett daligt lokalsinne utan det ar helt sjukt vad daligt lokalsinne jag har, ja vissa vet ju verkligen! Men det ar lattare har an i Sverige for alla gator gar ju bara lodratt eller vagratt, just straight sa det ar faktiskt enkelt, jaa en sa lange iallafall, men jag far ju ha mina egna sma ledtradar, jaa, vid Peets Coffe, mittemot Public Parking svanger jag upp, sen tar jag andra till vanster, foljer Broadway och ja ni fattar.

Nu ska jag ta tag i min Drivers License Book och lasa lite sa jag klarar det testet!

Btw, alla dagar gar ju upp och ner men idag var en uppat dag, en BRA dag!

Peane out!


KOMMENTERA
Postat av: Anna Spångberg

Älskade Amanada underbart att höra att du har det bra...och du visst e det härligt med stora bilar...o king of the road...nää bättre med queen of the road...roa dig nu ordentligt för det kommer vara starten til ditt livs resa...Här hemma e det som vanligt...två veckor kvar nu sedan drar vi...känns vemodigt men ändå kul...Puss o kram i massor <3

2011-08-25 @ 08:20:03
Postat av: Gisela

SV:Going då! Jag kan hjälpa dig lite hörru! Du ser mitt sms på

viber sen säkert. Hur mycket tidsskillnad är det? MÅSTE Skypedejta asap!! Och förövrigt, du är grym tjejen, läser din blogg varenda dag!! Wohoo. <3

2011-08-25 @ 10:53:44
Postat av: Farmor

Goa Amanda! Så var dagens news lästa.Så kul!!! Det låter som om du kommer att fixa detta med glans. Ha det fortsatt gott! Puss!!

2011-08-25 @ 11:15:48
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Ha, ha...mycket roande läsning. Det blir inget långt brev idag på fb, för jag har stressdag idag. Kinnarps, tränat, handlat, ärenden, cyklat hem, planterat blommor, utedusch, nu lite småplock innan jobbet....och imon jobbar jag 7-21.30. Ha det gött, Älskade Amanda <3

2011-08-25 @ 13:30:40
Postat av: Kungen av Kopper

Ungarna kommer nog vara lika arga när du åker som när du kom. Man kan ju inte låta bli att tycka nån som dej. När du har ditt andra körkort kanske du kan låna ut ett till Jesper. Här är som vanligt jobb och regn men imorrn e d ju kick off så då blir d lite annat.

2011-08-25 @ 15:36:04
Postat av: Syrran!

Älskar att läsa dina lååånga inlägg! Fortsätt så! Längtar efter dig, bara så du vet!

2011-08-25 @ 17:00:29
Postat av: Gisela

SV:Jaa det kommer vara så skönt att man kan använda viber iallafall och all annan grym kommunikation. Men ush vad jobbigt det kommer vara. Jag är sämst på Goodbyes. Kommer vara en riktig cry me a river, men det klarar vi det med. Oh vad jag vill skypea med dig nu! Hoppas på att ha löst en dator snart :)

2011-08-26 @ 08:06:13

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback