megalike

Jag gillar verkligen dagens teknik, tacka vet jag iphone och appar. Har fatt prata med Sara och Tobbe pa Skype, pappa, min alskling och mamma pa Viber, alltsa som vanligt pa telefon.. Sa skont att fa hora (oj, det lat ju weird, men har man inte sveriges alla bokstaver sa har man inte ) deras roster. Bade mamma och pappa fick jag pratat med idag, imorse for mig och eftermiddags for er, min alskling som jag saknar sa pratade jag med igar kvall, han hade ju jobbat pa Burra sa nar han kom hem vid typ fyra pa natten var det ju perfekt tid att prata, iallafall for mig.. :)

Igar var en trevlig dag med hur mycket nya intryck som helst, gatt runt pa stan, sett mig oimkring i omradet, akt runt och kikat i stader som ligger i narheten, luncahde med Cris igar, var pa Family fun night och ja, det var ju lite udda kan man saga. Forst hade alla klasser dansuppvisning, sa sota allihopa, nar det var slut borjade hela grejen, alla ungarna var hogt och lagt de spran runt overallt, de bjod pa hotdogs, chips, lemonade, sockervadd, popcorn, godis och ja massa grejer. De hade hoppborg och tva som spelade livemusik och dansade. Ungarna var helt galna, som om de aldrig hade vart ute  innan, helt slut nar jag kom hem igen... en sak ar alla bran valdigt duktiga pa har iallafall, at vara tacksamma och saga tack, Thank you, Can you please.. och ja ni fattar!

Nu ar familjen pa swimmingclass sa jag ar ensam "hemma", jag har valdigt svart att kalla detta for mitt hem an sa lange. Idag blir det att kopa en dator och igar fick jag en ny TV till mitt rum, vet dock inte hur mkt jag kommer kolla pa den, ar ju inte direkt ngt TV-fan av mig.

Fick igar massa info om vad som galler nar jag borjar jobba, regler, tider and so on, och ja det ar ju lite annorlunda om man jamfor med Sverige men det ar ju bara att go with the flow! Om jag far kopt mig en dator idag ocksa sa kommer det bilder, da blir mina inlagg lite roligare, jag vet inte sa kul att bara lasa, jag sjalv tycker det ar trist som bara den.

Nu i veckan ska jag in till Sanfran och traffa Sanna, Sannaabstinens har jag nu, hon bor pa andra sidan sanfran sa vi far motas dar. En dag ska jag aven in och traffa, Melly en tjej fran Tyskland som vi traffade pa kursen i NY.

Sa nasta vecka kommer bli fullspeckad den med, maste kora mycket ocksa for jag har ju tva veckor pa mig nu att ta mitt korkort har i Kaliforninen, mitt Internationella Korkort racker namligen inte i denna staten. Pa mandag ska jag aven traffa min Area Director.

Nu ska jag ta och ga ner till gymmet och kolla vad som galler om man vill bli medlem dar och sa, har redan kollat och Les Mills passen kan jag kora har med, Lycklig tjej! Maten ar ju liiite annorlunda har kan man saga sa man far allt liggai med traningen men jag har ett par shorts som jag precis far pa mig sa dom far bli mitt matt detta aret, maste hela tiden kunna fa pa mig dom, annars ar det illa!

Men nu, down to the city! BYE!

KOMMENTERA
Postat av: Mamma

Jätte kul att läsa allt och ännu bättre att jag fick pratat med dig idag. Nu är vi på en mycket annorlunda fest, kan man säga. Många olika kulturer finns det ;-D Puss å kram

2011-08-20 @ 21:06:15
Postat av: Farmor

Härligt att läsa Amanda. Ha det gott! Kram farmor

2011-08-20 @ 21:22:24
URL: http://omamandasresa.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback