San Francisco rocks

En stad utover det vanliga ar vad Sanfran ar, battre an pa alla filmer, det backiga landskapet gor staden sa annorlunda och sa cool, jag alskar den redan och jag har bara vart inne i sjalva staden EN gang. Men jag har ju lite tid pa mig att vara dar om man sager sa. Sa vad har jag sett nu da? Joo, vi borjade med The San Francisco Giants stadion, Palace of fine arts, Golden Gate Bridge, The Haights street, Castro, dar alla homosexuekla bor, alla viktorianska hem, saa fina, shit ja.. the painted ladies och massa mer.

De visade mig runt i "the good" och "the bad" neighbourhoods sa nu vet jag vart jag ska ga och inte och i "the bad" neighbourhoods var det lite sma konstigt, folk gick runt och var lite smatt hoga, poliser i varje horn och man ska tydligen lamna sin bil dar om man vill att den ska bli stulen for det blir den garanterat dar sa jag tankte halla mig darifran.

I och med att Kalifornien och speciellt San Francisco ar sa mangkulturellt sa ser man en sjuk blandning av folk, vi var i alla hippies omrade, peacemarken i varje fonster och ja, you name it! Sa blandingen av manniskor har ar enorm, man behover ju aldrig kanna sig udda for det finns alltid ngn som ar varre. Sa far ni ngn gang chansen att aka hit, gor det, sa himla annorlunda stad. Jag brukar ju saga det att jag alskar storstader, med alla skyskrapo, hoghus och pulsen som ar dar men har hade vi en jattestor stad men inte alls pa samma satrt, du har alla shoppingcenter och hoghus men du har sa mycket mer, fina parker, fina byggnader och massa mer.

Nu har jag antligen vart och kopt mig en dator ocksa sa nu kommer det bilder ocksa, nu ska jag bli en hejare pa att blogga, hmm wish me luck! Affaren dar jag kopte datorn, jaa, vad ska man saga, KAOS kanske, vi var dar 40 minuter efter det oppnat och folk var lite som galna, Casco ar som ett stalle dar dom har ALLT, kottet med datorerna och chipsen vid bildacken, jag menar verkligen allt och det ar billigt ocksa, sa det forklarar ju saken varfor folk ar som galna... Iallafall sa forstog jag att jag var i USA nar jag var dar, nagra anledningar ar att de har for dom tjocka, speciella kundvagnar som ar som, ahh vad heter det, permobil, ja ni fattar sakert vad jag menar, och en san tog alla feta manniskor for de orkar ju inte ga, sen ar allt verkligen i BIG PACK, man kan inte typp kopa en pase chips, utan det ar 28 stycken i den, och inte en liter juice utan typ 6 liter juice, allt ver liksom megastort. Men det ar ju bara att vanja sig vid det, fick vart till affaren med mamman idag och kopt massa frukt, gronsaker och notter iallafall.

Fick bilen igar ocksa, haha, ja da ska man borja kora minibuss typ, kaninbil som Stefan sa, anledningen till en san bil ar att man ska kunna fa in barnens cyklar, sa snacka om att jag kor varsta familjebilen. Fick min mobil idag ocksa, en Blackberry, ja jag sager inte emot, bara att tacka och ta emot.

Jag tackar an en gang for iphonen och dess appar, sure jag har langtar sjukt mycket efter dom dar hemma men alla kanns anda sa nar nar man kan smsa, ringa, facebook och allt sant. Jag fattar faktiskt inte hur folk klarade sig for, tur att man lever nu, puuuh!

Ni dar hemma maste ju haft en grym helg ni, Tjorn Runt OCH sista sondagsklubben, det kan ju inte bli annat an succe. Hoppas alla spaaarar ordentligt.

Alltsa det hade ju vart enklare om jag hade skrivit pa engelska, ni hade typ fattat mera da, for det blir ju helt fel nar man inte har alla bokstaver, men men what to do?!

Nu ska ni fa lite bilder ocksa, lite fran NY, lite Sanfran och lite sant!




KOMMENTERA
Postat av: syrran!

Fan vad coolt! Vill också! Spara spara spara! ;)

2011-08-22 @ 09:49:21
Postat av: Kungen av Kopper

Fasen va häftigt. Lite avundsjuk blir man, men förhoppningsvis så får vi uppleva det också. När vi kommer och hälsar på är du väl värsta guiden.

2011-08-22 @ 10:28:09
Postat av: Farmor

Så häftigt Amanda, jag vill vara 20 år igen!!! Jag blir så glad för din skull och att du mår bra. Pussar från mig till dig!

2011-08-22 @ 11:30:44
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Hej på dej! Kul att du skriver en massa, roligt att läsa. Ja, man vill verkligen komma å hälsa på. Så det blir havregrynsgröt och potatis soppa i ett halvår ;-)...tur att man gillar det Pussar och kramar och en massa Loves !!!!

2011-08-22 @ 19:49:06
Postat av: Malin

Asballt låter ju detta Amanda!! Fun fun fun! Familjen hälsar här, puss och kram

2011-08-22 @ 21:10:06

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback