stockholm update var det jag lovade

Och jag håller vad jag lovar. Så nu ska jag ta och berätta lite om min helg. Fredag var det jobb hela dagen, sen bokstavligt talat gasen i botten hem, stressad i vanlig ordning, men epa-traktoret borde ju förbjudas ute på vägarna. Väl hemma, fixa mat och mig själv, tur att jag fick hjälp kan jag säga. Sen vid sju, åtta kom alla tjejer, 16 glada tjejer var vi som grillade och hade det gött hemma hos mig, denna kvällen var jag dock inte så aktiv med kameran, men trevligt var det, det kan jag garantera. Haddocks blev de för oss yngre tjejer och dom över 20 drog till baden. Inte så mkt folk ute men ändå väldigt trevligt. Ada, the driver Tranberg körde hem oss, schyst kille det där. Sova ett par timmar sen upp igen.

Summerar kvällen:
- Stress
- Fina presenter- TACK!
- Bonus på kortet
- Lite vattenkrig
- Hallon, lakrits shots
- Walk around the bar
- Skratt
- Goa tjejer
- Lite sömn
- Grillen slocknade

Okej, då över till lördagen. Började med att Johan kom och hämtade oss, vi var pigga och utvilade, nae, där ljög jag lite. Fort gick det, tur att vi inte somnade för Johan trodde jag skulle till USA och att han skulle köra oss till Landvetter, but no no, Centralen tack! Snabbfrulle på 7eleven, på tåget, frulle igen, Stefan trodde youghurten var mjölk så han fick kaffe med jordgubbsyoughurt, jag var lättroad, garva ett tag, båda däcka ända upp till Stockholm. Väl framme, lämna väskorna, ops, fel hotell, to close, åhh ett snyggare hotell, JA TACK! Nu var vi utvilade på riktigt, Gick på stan ett tag, han handlade, jag sa; " Ne, jag ska inte ha ngt", Oj, hur gick det?! Åt skogen så klart. Lunch på fridays, gott kolla lite Pride. Checka in på hotellet, åhh min kille han vet vad jag gillar... På tunnelbanan, mot södermalm, helkroppsmassage i 65 minuterstog på schemat. <världens mysigaste ställe och världens skpnaste massage, shit ny människa var man sen. Tog oss in till Gamla Stan, gick och strosade runt, hade det allmänt gott, solen började gå ner, dags för käk. Vi hittade en supermysig italiensk restaurang, ett glas vin och sjukt god mat gjorde att vi var mätta och belåtna, men en glass kan man alltid få ner, hemmagjorda rån och sorbet, jag banhar inte. Vi myste vid bryggan, kollade på fulla människor och skrattde åt folk som inte kan lägga till med sina båtar, damn var nära det var att han ramlade i, Mr. Speedos tysken.

Söndagen började på bästa sätt, värsta grymma frukostbuffén, shit mannen, bättre får man leta efter. Inget man saknade, allt fanns, SCORE!  Vi skulle dragit till Grönan men vädret sa nej, det fullkomligt öste ner med regn, vi bestämde oss för att dra till Naturhistoriska riksmuseet, väl inne gick vi runt, inte riktigt vår grej, vi kollade på allt där man kunde trycka på knappar, ja, en snabbvisit där, en timma kanske, sen insåg vi att detta är inte vår grje, men kul hade vi iallafall! :)

Strosa runt mera på stan ops, rea på SOLO, Amanda handla allt hon testade, satan i gatan det skulle jag ju inte göra. Många goa skratt blev det idag, tokskratt när Stefan höll på att  ramla, flinar ännu.

Lunch and so on... Vid 18 åkte styrde tåget mot Göteborg igen, hemma vid 21, han drog till Haddocks och gjorde goda drinkar, jag åkte hem, packa upp, åkte till mamma, sa hej då till Johnny, ses om ett år! Nu börjar mi  "Cry me a river" vecka.

Nedå, det ska bli min Carpe Diem-vecka, ta vara på allt. 

Idag då, uppe med tuppen, fixa frulle, yes, ni hörde rätt jag och Steffe har frukost hemma sen drog vi och tränade, jag sa upp mitt kort på Sportlife, eller ne, jag frös det ett år. Eller säger man jag frös det eller jag fryste det ett år, ne frös måste det vra, äsch skitsamma.

Nu ska jag börja packa, ahhh, vad ska man ha med sig, kanske ska börja göra en lista.. så får det bli.

Here comes some pics from my weekend! Enjoy!

Amanda


KOMMENTERA
Postat av: Monica

Oj, oj, oj Amanda. Victor och jag har läst din fina uppsats. Du är en riktig bloggare! Kram

2011-08-08 @ 13:21:09
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Härligt, kul! :) Jaa, jag får blogga som bara den nu :)

2011-08-08 @ 13:54:16
Postat av: Anonym

Härligt Amanda!!!! Du håller tempot uppe, min tjej det... eller inte kanske längre ....Du tar verkligen vara på tiden, ni hade en härlig Stockholmstripp :-)Resväskan, den mega stora och dvs mammasmåplock står i hallen.Sov så gott sen när det e dax för det, KRAMEN PÅ DIG <3

2011-08-08 @ 21:33:24
Postat av: Anonym

Härligt Amanda!!!! Du håller tempot uppe, min tjej det... eller inte kanske längre ....Du tar verkligen vara på tiden, ni hade en härlig Stockholmstripp :-)Resväskan, den mega stora och dvs mammasmåplock står i hallen.Sov så gott sen när det e dax för det, KRAMEN PÅ DIG <3

2011-08-08 @ 21:34:25
Postat av: Anonym

Ha, ha ja va hände där då ? två ggr och inte stod det att det va från mig, mamma alltså... så kan det bli.

2011-08-08 @ 21:35:46
Postat av: Världens bästa syster

Hur ska jag klara mig när du är borta?! Du måste fortsätta skriva, loooove to read it!! Och så jag kan ha koll på dig! Tack för den goda frukosten idag! Hjärta dig!

2011-08-08 @ 23:37:43

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback