academic or what, chilla vill jag ju!

Jag ar lite sa har, okej, vad ska jag skriva om, det ar sa mycket nya intryck och sa mycket som ar annorlunda, bara i vardagslivet har om man jamfor med hemma. Maten, uppfostran, manniskorna, synen pa andra manniskor och livet, ja det ar kulturskillnader men jag har anda latt att anpassa mig, jag gor mitt basta. Men jag tror svenskar overlag har rattsa latt for att anpassa sig.

Idag hade jag ett mote med min area director, Marni, hon var har och vi pratade igenom massa nya saker, jag fick skriva pa lite papper och sanna saker, lite praktiskta saker. Och jag som hade siktet installt pa att chilla lite pa pluggandet, forst tankte jag vara valdigt ambitios och lasa typ, real Estate International Buisness sen kom jag pa att ne, jag vill ha KUL och inte plugga sa mycket sa jag chillar lite pa en typ Yogakurs, men ne, da maste kursen tydligen vara "academic" som dom sager, annars kanske man inte far sitt intyg och da kan man fa trubbel med att komma tillbaka till landet och sant, attans ocksa, dar rok min chillplan. Jaja, jag behover ju inte overanstranga mig med pluggandet anda, behover ju inte sikta pa toppbetyg, kan sikta pa att traffa folk istallet, det later battre tycker jag.

Aven om det ar lite ensamt sa har i borjan sa borjar ju anda saker falla pa sin plats, sakta men sakert , mer och mer, men med det kommer ocksa hemlangtan, shit idag var en san dar down-dag, inte riktigt som de tva forsta men anda lite tarar. Men att lamna sin kille kan ju vara nagot av det svaraste jag har gjort hittills? Hur manga ganger har jag inte stallt mig sjalv fragan, ar det verkligen vart det? Ar det sa himla viktigt? Varfor gor jag detta? Ar jag egoistisk som gor det? Vill jag ens gora detta? Men ja, det kanske ar battre att inte tanka for mycket pa det, jag vet ju att  jag har VARLDENS BASTA KILLE som jag alskar och som alskar mig sa det kommer inte bli nagra problems! Punkt och slut sa ar det! Bra Amanda, don't think to much!

So well, snackat med Sanna, vi ska traffas pa onsdag och en heldag i Sanfran pa sondag for da ar vi bada helt lediga. Sen ska jag traffa Melly fran Tyskland en dag ocksa och en tjej fran Danmark som jag snackat med, hon kom hit idag, hon skulle bo i narheten sa ja, det rullar pa.

Och till er dar hemma, jag blir sa sjukt glad nar ni skriver pa tex. face att ni last bloggen, skriver en kommentar ( okej det ar bara mina slaktingar och gisela, but not bad at all) eller nat sant, makes me feel soooo good! :D Jag tror jag aker upp liiite pa den dar sjalvfortroendestegen eller nat. Fick till och med en inbjudan till Hawaii igar, how cool?! Goa Linda! :) Det ser morkt ut for mig att komma dit, men jag dka gora mitt basta for hur grymt hade det inte varit!

Imorgon blir det till att passa barnen all day, Tristan borjar skolan nasta vecka och Lexie inte forran veckan darpa, efter det ska jag ut med pappan och fila lite pa mina drivingskills! Automat?? Hur svart kan det va? Det ar bara det dara writingtestet som kommer bli lite jobbigt, men det ska allt ga det med!


Peace out!

The house with the red door, the place where I live!


KOMMENTERA
Postat av: Kicki

Hej Amanda :) följer din blogg med glädje å känner verkligen allt du skriver :) förstår dig, så mkt tankar man hade i början är helt sjukt, men ja kan säga dugg att de är såååå bättre och ett år flyger förbi å ja tror inte du kommer ångra dig för en sekund sen när du är hemma igen :) lycka till :)

2011-08-23 @ 08:18:06
Postat av: Gisela

OM jag läser, inne varje dag going. Måste ju de hur du har Det och du verkar ha det super tycker jag, klart det är lite jobbigt i början men det är det alltid. Tänkte på en sak, kunde man skicka sms till dig via viber? Isåfall så släng iväg ett sms till mig där så kan vi hålla kontakten ännu bättre nu när du är borta :) wohoo

2011-08-23 @ 11:01:23
Postat av: Farmor

Hej hjärtat mitt! Du är så duktig och tänker så klokt. Jag vet att du fixar det här och kommer att vara störtnöjd efteråt. Kul att du redan har fått kontakt med flera kompisar, som delar samma erfarenheter. Ha det så gott, kramar från mig till dig.

2011-08-23 @ 11:18:54
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej Amanda!!

Så mysigt du skriver...försöker följa dig varje dag. Roligt att du börja komma i stämning "over there". Du kommer få såååå kul & såååå många intryck att ha med dig hela livet. Min resa känns som om den vore bara för ett litet tag sen ;-)men ack...snart 25-års sen......

Bamse kramen till dig!!

2011-08-23 @ 11:58:37
Postat av: Kungen av Kopper

Numera kan man ju leva på att skriva blogg. Kanske nått du skall satsa på istället :-)

2011-08-23 @ 13:45:54
Postat av: MAMMA

Vilket fint hus du har och röd dörr e tjusigt.Härligt att du hade några minuter över för lite chatt. Jag förstår att det finns jobbiga stunder då det suger, men du får ta situationerna när de kommer och reda ut dom så gott det går och ta nya tag. Du har ju en sån fantastisk pojkvän som stöttar dig till 100%. Ha en fortsatt bra dag och hoppas dina lediga stunder idag blir bäst. Älskar dig, sköt om dig <3

2011-08-23 @ 22:01:32
Postat av: Amanda

Tack for alla goa kommentarer, jag tar at mig allt och alla rad ni ger mig, TACK!

2011-08-24 @ 07:13:37
Postat av: Maxline

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-11-07 @ 21:07:36
URL: http://maxline.blogoom.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback