HELGEN

Även om ni fick följa hela min lördag "live" så får jag väl skriva några rader, har ju ändå vart långledig.

TORSDAG
Sov ut läääänge, pratade med min älskling, läääänge det med. Tog mig en timmas promenad i solen. Gjorde iordning mig och drog till Emelie, trivs bättre där än här. Hennes familj och hon är UNDERBAR! Vi, ja shit vad gjorde vi i torsdags?!?! Men herregud jag har redan glömt av, dagarna flyter ihop. Vad fasen gjorde vi? Jaa, just det ja, jag hängde ju med henne när hon "jobbade" iallafall. Körde hennes killar till vattenpolo i stanford, tog en fika under tiden dom tränade. Åt middag med hennes familj. Säger det igen, dom är underbara! Klädde julgranen, kul att få lite jul här med. Min familj har ju inte en endaste juldekoration och ingen gran, kul på jul! NOT! Men hos emelies familj är det allt jul och där är man alltid välkommen. Efter middag och julpynt satt vi inne i emelies lilla hus och tjötade och gjorde planer för helgens roadtrip i san fran. Klockan blev 03 och då kom vi på att vi kanske skulle äsova. Soffan var lika skön denna gång.

FREDAG
Vi drog till Palo Alto och Facebook HQ, grundaren till Facebook Mr.Zuckerberg bor ju faktiskt här. Men det var inte mycket att hurra för, men man kan bocka av det från listan iaf. Lunch köpte vi på Whole Food, där får man plocka sin egen sallad, sååå gott.

Hämta killarna, spela basket, baka pepparkakor, göra chokladbollar och ha det gött. Även denna kvällen blev det middag där. Sen skojade vi till det med glögg, pepparkakor och mys. Och dom gillade faktiskt glögg, sedär ja. På kvällen satt jag, emme och hennes värdmamma och snackade länge, så himla trevligt. Verkligen tjejsnack. Smink, kläder, killar och minnen. Det är ju skillnad på värdföräldrar och värdföräldrar kan man ju säga.

LÖRDAG
Ja, här har ni ju redan fått följa med live egentligen men jag kan ändå skriva lite om det. Och så kan jag ju tillägga att Emelie först inte ville köra mitt i city och inte fickparkera. Men det gick inte så bra då vi hamnade mitt i union square OCH fick fickparkera x antal gånger. Men både hon och Sanna som körde klarade det som en dans, cred till dom. Men det är ju tur att det är automat på bilarna här kan man säga, annars hade man seriöst dött i alla sjuka backar.
Först drog vi till Twin Peak där man har utsikt över hela staden, sååå himla fint och mäktigt. Vidare till Castro där alla bögar bor och dom säljer BARA killgrejer där, inte ett enda tjejplagg så långt ögat kan nå. Men det är ett härligt område.

Efter detta blev det "the painted ladies" där Huset Fullt spelats in. Jaa, vad tog vi efter det, jo, lite köer och så, lite vilse. Men vi körde över golden gate bron, åkte till Saudalito, en liten stad på andra sidan, JÄTTEMYSIGT, där strosade vi runt, åt och hade det nice. Och hela dagen såg vi massa tomtar, överallt och vi fattade inte varför, ända tills... Kommer jag till strax, håll ut ;) Tillbaka till stan och över bron igen. Mot little italy, men först stuck mitt i stan, kom inte många meter på många minuter. Hitta parkering var inte det lättaste heller. Sex våningar letade vi igenom men ingen parkering. Ut från smeten och bort mot little italy och där i parken fullkomligt kryllade det av tomtar, påklädda som nakna (inget förvånar i denna staden), fula, som snygga?! (tvek på snygga) men där stod vi och kollade som fem svenska fån och ett tyskt fån ( kan man skriva så?). Lite fika där. Och farmor, svaret på din fråga varför vissa var nakna har jag inget bättre svar på än att folk här är: amerikaner, konstiga och "normala" för att vara här.

Vårt sista stopp i san fran blev lombard street men inte bara ta kort denna gången utan köra ner, twice till och med. Och folk bor ju mitt i den gatan, har sina garageuppfarter mitt i backen och jaa, galet! Måste vara jobbigt att bo där, folk överallt och köer för att köra mitt på dagen, fotad konstant, ja nästan som att vara en kändis.

Nu var det dags att åka hemmåt men först ett shoppingstopp på Serramonte Mall. Trötta och glada begav vi oss hemmåt sen. En MYCKET bra dag.

SÖNDAG
Tåget in till stan idag igen, men idag julshopping. Svenskt var det idag med. Jag, Emelie, Stina, Caroline x2, Emma och Helena var det som gjorde stan idag. Trevligt värre. Skratt, shopping och tom plånbok. Ne inte riktigt tom men nära. ;)

Ja, men där har ni min helg. Den har vart braaa! Nu är jag redo för en ny vecka, eller inte?!?!?!? Längtar hem som bara den nu. Ska bli såååå kul att träffa alla ett tag, sen back on track here again.

Just det ja, bilderna var jag inte så bra på denna gången heller, så det kommer senare när jag snott och fått från andra ;) några få kommer här!

Nu säger jag hej då! Pusshej!


KOMMENTERA
Postat av: Gisela

Oh vilken bra helg. Hoppas du mår bra going! Snart är du hemma på svensk mark igen :)

2011-12-12 @ 06:57:09
Postat av: Syster

sounds like a good weekend! När berättar du svaret på frågar du hade i förra veckan?! Jag väntar... ;) Jag vill ha en dikt också förstår du! ;)

2011-12-12 @ 07:18:14
Postat av: Farmor

Härliga goa Amanda, vaaad jag längtar efter dig!!!

2011-12-12 @ 09:30:52
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Roligt att läsa, kul bilder. Du har haft en riktigt skön helg förstår jag...jösses vad mycket du får se och uppleva :-)

Ha det BÄST !!! PUSS Å KRAM



<3 <3 <3

2011-12-12 @ 13:57:44

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback