FRÅN KVÄLL TILL KVÄLL

Okej, vi drar lördag kväll till söndag kväll här då, från en detaljerad början till ett mindre detaljerat slut. Enjoy! Alltså seriöst, gick ifrån mig tjugo minuter innan tåget skulle gå, brukat väl ta en kvart, tio minuter att gå till stationen, men nu var det kallt, blött, spöregnade och jag kände mig nästan som hemma. Först blev jag irriterad på hela situationen, tänkte: varför i hela världen kan jag inte bara få ta bilen. Tre bilar står där hemma och det är bara en principsak att jag inte ska få ta bilen och jag hatar principer. Men sen funderade jag en gång till, varför gå här och vara irriterad egentligen, jag tjänar ju inget på det ändå. Jag kommer inte komma till Emelie snabbare, dom kommer inte ändra sig om bilen och varför inte gå här och få lite hemmakänsla då. Så där gick jag, dyblöta converse, regnjacka med luva, två väskor, ett paraply som bara vände sig ut och in för det blåste så mycket, men jaja, det finns ju värre saker som kan hända. Sen kom jag iallafall till stationen, skulle köpa en biljett, two zones, one way pass, one passanger och i med pengarna men nej nej, inga bills och inga coins. " SKOJAR DU MED MIG ELLER?" tänkte jag, okej, då tar vi kortet, mitt amerikanska kort finns det inte en krona på men VISA tar dom så jag kör mitt svenska kort. Funkade det? Nej. Men okej, då kan jag väl gå hem igen då. Jag gillade ju Sverige-känslan. Men efter att gett mig fasen på att jag ska åka tåg denna regniga kväll så testade jag en tredje maskin och SCORE! HIGH FIVE! Så, här fick ni ett bevis på att det är tusen gånger lättare att göra ett videoinlägg men nu fick ni en utläggning om ingenting ändå.

Framme hos Emelie sen tillslut och där var det varmt och skönt. Vi satt och tjöta låångt in på småtimmarna, eller inte bara tjötade, filma lite och skratta mycket. Sov som en gud i hennes soffa gjorde jag med, den är ju sjukt mycket skönare än min säng hemma iallafall. Så gott sov jag. Söndag var det upp, sminka sig i sömnen typ för jag var galet trött och snabba ryck för vi snoozade ju gabska mycket så vi fick skylla oss själva att vi inte hann käka frukost. Åkte med emelies värdmamma och äldsta sonen till Gilroy för en fotbollsmatch, kallt och rått väder men det var ju ändå mysigt. Saknar nog ändå forbollen litegranna. Där blev det iallafall en banan och en kaffe. ( bara så ni vet ) satt där med filt och campingstolar och hade det kallt men trevligt. Dom förlorade matchen vilket inte vi hade något emot för då kunde vi åka och shoppa. ( anledningen till att vi följde med ) gilroy outlet hej. Några timmar där och några påsar senare var man trött i benen. Vad blev det idag då, hmm, converse till Sara och mamma, tre träningsbyxor, rosa skosnören till mina träningsskor, ett par brallor, en väska, ett par shorts, en tröja till Stefan som jag redan dock har invigt. Ops, men den var ju så mysig. Men shit, var det allt jag köpte?! Ja, det var det nog. Nöjd med mina inköp ändå. Men jag trodde ju ändå mer om den outleten, hade lite högre förväntningar. Menmen, jag kunde ju ändå inte hålla i mina pengar. Sen hem till Emelie och där väntade middag, GOTTT!

Sen chillade vi totalt i några timmar och sen hem till kära millbrae. Nu var det dock ett sånt där inlägg: "och sen, och sen och sen" skittåkigt egentligen men det finns ju inte mycket mer att skriva. En goooo dag! Lite övertrötta tjejer, lite dumma kommentarer, lite pinsameter och många skratt. Och med det tackar jag för mig. Pusshej!


KOMMENTERA
Postat av: Syster

Weeei converse! Nu blir jag glad!! :D Underbart med regn, eller?! ;)

2011-11-21 @ 09:31:42
Postat av: Farmor

Hej tjejen! Gott att känna sig som hemma iblande, eller.....här har varit en fin helg. Jag har t o m varit ute på en liten båttur i novembersol. Ha det gott och kramar från mig.

2011-11-21 @ 14:40:58
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, det kanske e höst hos dig med :-) Här är det bästa måndagen, Johnny kommer hem :-D På väg till gymmet nu, blir gott att få svettas lite. Puss o Kram Amanda stumpan =-}

2011-11-21 @ 16:04:52

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback