THANKSGIVING

HAPPY THANKSGIVING var det ja. HELA USA firar och jag med. Även om våran thanksgiving här "hemma" var väldigt internationell, vi kom fram till att ingen, förutom mina värdbarn var födda här i USA. Jag från Sverige, Gina från Sydafrika, Christine från Irland, Philip och hans systrar och några andra från Filippinerna, en kille från Japan, Hendrick från Holland, Jessica från Kina och Leyanna från Canada. Så nu har jag firat en amerikansk/internationell thanksgiving. Från början skulle vi inte haft någon turkey men jodå, det blev det, dom var för lata till en början men visst blev det kalkon tillslut. Bra tycker jag för jag vill ju uppleva en riktig thanksgiving och vad vore en thanksgiving utan en kalkon?!?!?!

Tänkte jag kunde berätta vad vi åt nu då, så ni vet vad vi har på vårt buffebord här. Det var då en kalkon, creamed onions, stuffing (man har detta till kalkonen och det är typ en mix av lök, champinjoner, ägg,selleri, tranbär, bacon, kryddor och annat och så lägger man det i ugnen), potatismos (första gången jag fått potatis i denna familjen, annars älskar dom ju sin riskokare), majsbröd, tranbärssås, pumpkinpie, pumpkincheesecake (sjuuuuukt god), cupcakes, pecannötpaj och ja sen var det massa annat också, så som sallader, ngn majsröra, champinjoner, sparris, tomater, grillat kött, grillad fisk och annat som jag faktiskt inte kommer ihåg. Ja mycket mat blev det. Champagne och vin bjöds det också på.
Dock är ju min familj väldigt lata av sig och dom tyckte att 15 personer är VÄLDIGT många (ehh, vi är typ alltid minst 15 pers när vi träffas min släkt men jaja) så att vi åt på papperstallrikar och med plastbestick, sånt hatar jag, men jaja, så är det. Jag ska vara glad att dom inte tog all mat rätt ur frysen denna gången, och bara värmde upp en hel kalkon, för jag menar det gör dom ju med allt annat. Kort och gott har det vart en trevlig eftermiddag/kväll med släkt och vänner. Just det ja, kollade lite football också, det gör man tydligen. Paraden i New York på Macys kollade vi på en sväng imorse med. Och nu ska jag lägga mig tiiiidigt och ladda för BLACK FRIDAY imorgon. Thanksgiving är ju som öppningen av julshoppingen så inatt börjar den stooooora rean. Så det blir. Verkligen upp med tuppen inatt, kl 04,30 ringer klockan och vid 05 drar jag och Gina till Tanoforan och Hillsdale för att uppleva den amerikanska shoppinghysterin. Så förhoppningsvis ska jag komma hem och ha handlat ALLA julklappar jag ska köpa. Tvek på den dock men jag ska göra mitt bästa.

Ledig från nu och ända fram tills måndag, weeeeeehehheyyyy! Kan det bli bättre?! Så det kommer bli ett par nätter hos Gina i hennes "slott". På lördag firar vi melly och helgen kommer bestå av chillkvällar, poolhäng, god mat, härliga vänner, shopping och många skratt. Nu dags att packa min väska och bädda ner mig några timmar och ladda för morgondagen.

Tog tyvärr inga bilder idag, jag vet, jag skäms, really bad av mig men slänger upp några från gårdagen. Snabbis om igår då, jobbade, lekte med T hela dagen. Kvällen kom Emelie och hämtade mig, vi drog till Burlingame och köpte mat sen upp till Gina och spenderade kvällen där med hennes feta hund och läskiga katter.

Pusshej!


KOMMENTERA
Postat av: Mamma

Kul att få uppleva något nytt igen, och med så mycket olika sorters människor :-)

Ser ut som att din helg kommer bli really nice, skönt att vara ledig till på måndag. Puss å hej <3

2011-11-25 @ 08:27:16
Postat av: Syster

HAHA plast tallrikar och plastbestick?! Det var det värsta! Farmor som bjuder hela släkten på middag och diskar själv, dem skulle kommit och hälsat på hos oss!! Och jag som tänkte fråga om ett kort på maten, lite fy skäms på dig faktiskt! Låter ju helt galet med shoppingen, säkert en upplevelse! In och shoppa kl 5 på morgonen är inte illa! ;)

2011-11-25 @ 09:22:04
Postat av: Kungen av Kopper

Have a nice holiday!!!!

2011-11-25 @ 10:42:04
Postat av: Farmor

Goa Amanda! Det var en bra fest, trots plastbesticken förstår jag. Låter så himla kul med så mycket nya människor. Nu är det första advent på söndag och här börjar stjärnor att tändas i fönstren. Idag regnar och blåser det, så nu behövs stjärnor och ljus i mängd. Ha en riktigt go helg vännen min.

2011-11-25 @ 10:43:45
URL: http://omamandasresa.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback