hela helgen i ett inlagg, hej!

Da ska vi se har, dags att sammanfatta helgen lite granna, vad har jag gjort nu da. Jag kan ju bara borja med att saga att jag har haft en sjukt bra helg, men det ar som vanligt, det ar pa helgerna det hander. Mitt vardagsliv ar inte allt for spannande kan jag inte pasta, helgerna ar desto battre liksom. Efter jobbet i fredags tog jag taget till San Carlos och Emelie.Hem till henne, Veronica kom, in och traffa Emelies familj, dromfamilj? JA! Om min familj kan slanga sig i vaggen? JA! Sen var det snabba puckar som gallde. Jag sjalv hade ju inte haft tid att kopa ngn kostym sa Veronica hade fatt aka till Target pa formiddagen och roffat at sig tva Turtles trojor till oss, Super Mario kladerna var slut, suck! Men jaja, en vardslig sak. We turn the music up och gjorde oss iordning iallafall. Sa himla skont for Emelie har sitt lilla egna hus pa tomten, nice!

Sen fick vi da skjuts till Stanford Campus dsar vi var bjudna pa Haloweenfest. Motte upp nagra svenska och amerikanska killar och vi drog pa forfest i en lagenhet dar. Ol, shot, gott folk och bra musik. Jag klagade inte. Sen drog vi vidare till en storre fest, sa gott har for har ar festerna typ bade inne och ute, the california wheather is so nice! MYCKET folk var det, olika kostymer, vissa snygga, andra mindre smakfulla, endel fula, endel ackliga men ett gott hang blev det. A LOT OF NEW PEOPLE! Alla lika trevliga och goa. Kul och traffa lite annat folk, inte bara au pairer liksom. Och det basta av allt, att fa dansa igen, hog musik och schysta moves! Going loco! Kort och gott, en sjukt bra kvall. Men campus ar ju way much bigger then I thought! Jag trodde ju typ med min lilla vardsbild att det typ sag ut som pa American Pie, men ne, jag hade sjukt fel. Taxi hem till Emme pa natten, lag och tjota lange, fick pratat med min alskling med, always so nice! Han ar BAST!

Vi sov ut i lordags, lag och drog oss ett tag, till klockan blev halv elva typ, duscha och gora sig lite snygg sen drog vi till Stacks och kakade frukost. Dar blev det havrepannkakor med applemos och shit vad portionerna ar enorma har, det ar helt sjukt. Jag ska borja ta fore och efter bilder pa allt jag ater numera. Jag har ju numera forstatt inneborden av deras doggy bags, helt galet, man orkar liksom inte ens ata upp halften av all mat. Men det var mumsigt iallafall, kaffet den morgonen satt som ett smack med. Lite smaslitna och trotta drog vi iaf till Hillsdale, nyoppning av HM, spenderade nog drygt en timma dar inne och sa stor var den absolut inte, men lite shopping blev det, men jag var anda ganska duktig, bara tva armband och en scarf/poncho typ. Poang till mig! Efter att ha strosat runt dar ett tag drog vi oss tillbaka till Emelie, chillade ute i tradgarden, vadret var ju underbart! SOL SOL SOL! Var det 1 november pa tisdag? Gar jag fortfarande i shorts och flip flop? Ibland ar livet rattvist! Hur ar vadret i Sverige? Chillade iaf dar i ett par timmar, kollade in hennes hons och gris, dog ju av skratt nar jag fick reda pa att hon hade det i tradgarden, nu tror alla att hon bor pa en bondgard men sa ar inte fallet. Kul anda. Denna dagen bestod av manga SKRATT och harliga tjejer iallafall. Ni ar allt bra tjejer!

Framat kvallen var det dags for Emme att ”jobba” ( hennes ungar ar ju inte som mina, hennes ar sjalvgaende och mina sma monster) sa jag och Veronica drog till Palo Alto, middag, chill, kolla folk, gott hang, myyys och traffa Tilda och oh no, shit, glomt vad den andra tjejen hette, en ny tjej har iallafall, TREVLIGT!

Sen var det dags for mig att dra mig ”hemat”, langatde ju hem sa mycket, eller inte. Haller mig garna harifran nar jag ar ledig. Mega roliga jobbtiderna idag ocksa. Kl 13-19, SCORE! Sa jag sitter faktiskt och bloggar nu, klockan 14.22, barnen tar sin nap och jag bloggar och kollar upp vad jag ska plugga. College of San Mateo blir det iaf och kanske att jag ska lasa Landscape Construction Design, SA KUL! Hoppas hoppas hoppas!! Hade vart sa kul, jag ar ju faktiskt lite sugen pa att borja plugga nu. Kanner att jag vill gora nagot nu. Efter studenten var jag sjukt skoltrott, men nu, fem manader senare sa ar jag redo igen. Men det kanske jag sager bara just nu, nar jag val har borjat kommer jag val spy pa det efter en timma. Ne men det ska faktiskt bli kul!

Nu far jag ta och skota mitt jobb och ta kidsen till parken, snalla sag att det gar undan idag och att dom lyssnar. Bade igar och idag har jag haft lite hemlangtan, vet inte vilket ben jag ska sta pa, undrar  vad jag gor har och sa. Visst det ar jattekul men jag saknar min kille sjuuuukt mycket, min syster, min mamma, min pappa, mina goa kompisar, mormors kottgryta och svenska tamponger. Ja, shit pa tal om tamponger. Seriost, USA kan ha dom samsta tampongerna i hela varlden. Skrev ett desperat sms till mamma i fredags att hon maste skicka hit svenska tamponger, hatar amerikanska. Och nu ligger ett paket med tamponger fran mamma och Sverige, TACK!

En snabbis om idag da, vaknade, drog mig i sangen lange, en PW, frukost, prata med min alskling och sen jobb. Hej och ha!

Jaa, jag publicerade ju aldrig detta inlagget nar jag skrev det sa nu kan jag ju fylla pa det lite. Nu har jag jobbat klart for idag och ja, dagen gick anda bra, helt okej liksom, men det ar verkligen segt att jobba pa sondagar, eller pa helger over huvudtaget, sarskilt den tiden, det blir ju som en vanlig vardag da.  Egentligen vet jag inte varfor jag sitter och klagar over mitt jobb, jag brukar absolut inte vara den som klagar sa ni som inte orkar lasa om nar folk klagar, try to ignore it, bara skont for mig att skriva av mig lite. Jag sjalv gillar inte att lasa nar folk ar for negativa, men heller inte alldeles for positiva, just normal, just life, just the reality. I och for sig ar ju vissa valdigt negativa och andra valdigt positiva, so what ever, skriv vad fan man vill sa blir det bra sa liksom. Jag skriver ju bara det som kommer upp i mitt huvud. Typ nu, ” fan vad jag hade velat kora runt i en annan bil an den jag kor nu” . Fran en sak till en annan liksom.

By the way, filmade barnen massa idag, hahah, anda kul, men da kom jag pa att jag MASTE gora ett videoinlagg i bloggen, jag sjalv kommer sakert fa mig ett skratt iallafall. Men shit, nu blev detta inlagget way too long typ, Undrar om nagon ens orkade komma till denna raden.

Pusshej!


KOMMENTERA
Postat av: Syster!

Jag orkade till sista raden ;) Dem hade extra pris på tambponger på willys så mamma shoppade nog på sig en del ;) Men vilka jävla portioner, insane! Rävker ju nästan för tre pers! Det gör inget och du är lite negativ ´på bloggen, jag kommer läsa ändå! ;) ch ibland behövs det, så det så! Du är grym iaf och det är inte långt kvar till jul! Wheiioo!

2011-10-31 @ 09:23:46
Postat av: MAMMA

Ha, ha... roligt tampong snack, jasså extrapris, såg jag inte :-)Men jag knödde ner så många jag kunnde i paketet, sen får du väl ta med dej ett gäng tillbaka efter jul.Lite roligt när man ska skriva till tullen vad paketet inehåller ;-)Men allt verkar ju varit kanon i helgen, bara jobba en vecka så är det helg igen :-)och så värmen, där är jag nåt avis. Även om vi har fina höst dagar, men värmen... det är ju det man saknar... man borde emigrera, får tänka över det...

Pussar och Kramar <3 <3 <3

2011-10-31 @ 10:29:50
Postat av: Farmor

Hej gotjejen! Verkar ha varit en riktigt rolig helg.Tur att de finns. Nu flyger tiden iväg tills jul. Då får vi kraaamas!!! Puss till dig från mig.

2011-10-31 @ 10:41:46
URL: http://omamandasresa.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback