olika manniskor, olika lander och paket

Kande mig bara tvungen att skriva lite snabbt om hur lika vi manniskor ar som ar fran samma land och hur olika vi ar i manga situationer med folk fran andra lander. Ja, jag far nog ta och rada upp det, vara likheter och skillnader.

Vi i SVERIGE:

-
Tar alltid kort pa var mat (tyskarna fattar inte varfor och inte jag heller)
- Tar ofta kort pa typ vara fotter i typ sanden (CHECK)
- Ar vana vid att ga lattkladda, men typ liksom ga runt i trosor och linne innan  man ska lagga sig, manniskor fran andra lander har typ full mundering pa sig.
- Vet vad ironi innnebar
- Ar SJUKT bra
- Har en lojligt ful accent pa var engelska
- Far sjukt mycket i vart land
- Ar dom enda som har gott godis
- Vi ar sjuuuuuuukt bra pa att kora bil om man far jamfora
- Det later som vi sjunger
- LIKHET mellan TYskland och Sverige: ordet ackligt
Skillnaderna mellan Vastkustbor och Stockholmare

- Vastkustbor vet vad tyken ar och hur kul det ar
- Stockholmare tror dom ar liiiite battre an alla andra
- Stockholmare kan inte uttala: kaviar, kex osv osv.
- Stockholmare anvander lojliga slangord som; lungan, burren, kbk
- Vi ar stolta over vara sparvagnar, Stockholm har T-banan, jaja.

Nog pratat om det, sammanfattar det som att Sverige ar fett bra pa manga satt och vis.

Today da, fick stort paket, ingen har kanske missat det.. fetaste godispasen och tre tidningar av min alsklingskille. TACKA OCH BUGAR for ont i magen, ops! Skype med honom, med syrran och med mammsen, effektivt var det ja. Gjorde ungarnas tvatt sen pick them up. Lunch-Naptime-Gymnastic and so on, rullat pa bra maste jag saga. Efter gymnastiken fick dom godis av mig och jag har aldrig sett dom sitta sa stilla och vara sa tysta innan, L trodde ju att hon var i himmelriket, succe stavas det!

Ja sen da, hmm, sushi, trana, skype igen, nu sadar ackligt matt pa godis, fan att man alltid ska proppa i sig for mycket, snart slut, fast ne, haha!

Imorgon blir det frulle pa Hillsdale med Veronica och Emelie, trevligt trevligt sen maste jag ju styra tillbaka hem igen efter det, borjar ju jobba sadar tidigt som vissa andra inte gor, glidare, fast ja, alla har vi ju olika sma "problem" i vara familjer.

Fundera fundera fundera, kommer inte pa nagot mera att skriva ne, far ta slut har. Just det ja, fick hjalp av Stefan att uppdatera min telefin med, ops, dar forsvann alla appar, men inte kontakterna, bilderna och allt annat, puuh!

Godnatt, pusshej! NU: Ensam mamma soker



KOMMENTERA
Postat av: Syster!

Vi svenskar är bäst helt enkelt och västkustbor och vårt godis, det är jävligt gott! Ät inte för mycket så du inte kommer i byxorna ;)

2011-10-18 @ 08:04:31
Postat av: Veronica

STOCKHOLM ROCKS!

hallå?! vi har t-bana, språvagn och tvärbana. känn på den. sen får du inte glömma ett till ord "lack". hahahhahaah. tack för ett gott skratt! behövde det ;)



btw, kom på en till skillnad: svenskar sover längre eller så är vi bara tröttare (?)

2011-10-18 @ 08:21:22
URL: http://veronicaandered.blogg.se/
Postat av: Kungen av Kopper

Vi har ju Blåvitt oxå.

2011-10-18 @ 10:14:02
Postat av: Farmor

Gott Amanda! Vad du lär dig mycket,så nyttigt att komma ut i världen och upptäcka saker. Önskar jag vore 19 igen!!! Men jag får dela erfarenheter med dig istället och det är så kul. PUSS!!!!

2011-10-18 @ 11:05:29
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Mamma

...konstigt e det, jag kollade i morse och på min dator fanns ingen Amanda blogg... men nu fanns den...trodde du glömt skriva...puh, härlig läsning som vanligt.Ja, jag sa ju det att godiset skulle göra succe hos ungarna...he, he kan va bra att ha lite på lut om det skulle skita sig ordentligt nån dag.... Må gott <3 <3 <3

2011-10-18 @ 23:17:12

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback