balett, keso och utebio

Dagen borjade bra, fast satans ont i ryggen hade jag, denna sangen ar definitivt inte skon. Har som en kontroll till den dar jag kan valja hur mjuk eller hard den ska vara men alltsa, den ar fortfarande inte skon, sover inte som en kung i den direkt. Men jaja, vid frukost idag fick jag skypat med min kara mamma och lilla sota Emilia, kul kul! Sen pratat med min alskling over Skype, men det ser ju inte allt for roligt ut, ska visa er bildbevis har nedanfor sen men det var kul, haha och tiden gar fort nar man har roligt sa innan jag ens hann och blinka var det dags att borja jobba. Jag och Stefan fick planerat liite om nar han kommer till USA, det kommer bli asbra kan jag bara saga.

Hamta barnen, lumnch, ja ni fattar, det gar pa autopilot har nar jag jobbar, under deras naptime var det dags for Skype med Sara och Josse, woohoo! LOVE IT! Jag fick berattat om my life har och jag fick veta allt om alla dar hemma, och skrattat massa me like. Och sen fick jag ju dom att skratta massa ocksa nar jag tappade en isbit ur munnen nar jag pratade, sag nog ut som jag dregglade. Men ja, den storsta nyheten i STD var val att Sara blir blond imorgon och att nya combaten var grym och att Josse har stora planer pa G, ohja! :D

Balett var det sen, hem och pysslade lite efter det och sen var jag off!

Rhayna fran Brasilien kom och hamtade mig efter jag slutat och vi akte och hamtade oh shit jag har glomt hennes namn men en jattetrevlig tjej fran Sydafrika iallafall och vi akte till Redwood City for att kolla en utebio, Dirty Dancing, sa himla mysigt var det, och Redwood City, snacka om mysig stad, sa det var jattetrevligt. Sen motte vi Sophie och Nora dar en svang. Efter bion var vi lite smafrusna sa vi akte till Burlingame och tog en kaffe pa Starbucks och dar satt vi, fem tjejer fran fem olika lander, Sverige, Danmark, Tyskland, Brasilien och Sydafrika. Och samtalen idag var sa givande och sa mycket nytt man fick lara sig om vara olika kulturer. Och ja, vi i Sverige har det sjuuukt bra. Men det ar sa intressant att fa reda pa hur andra har det. Men ja, jag foredrar nog Sverige, vi ska vara sjukt glada over hur bra vi har det. Sa ja, jag har haft en jattebra dag med nya manniskor igen. Och jag och Rhayna besamde oss for att ga pa Kate Perry i Oakland sista helgen i November sa imorgon ska vi bestalla biljetter, woohoo! :D Annu mera roliga saker att se fram emot.

Imorgon kommer Sanna hit, da blir det sushi, boka hotell och klippa hennes har. Och jag ar ledig hela helgen, kan inte bli battre! Jo, lite, om jag hade haft min alskling har, da hade det vart perfekt. Och halla, hur avundsjuk blev jag inte nar jag sag pa hur dom i Dirty Dancing fick kyssas och mysa, not fair ;) Bade jag och Rhayna har pojkvanner dar hemma sa vi bada satt dar och dromde oss bort ett tag, halla varfor sitter inte min kille har?!?!

Men nu ar det dags for mig att sova, ha en bra dag allihopa och tack igen for alla fina kommentarer, sms, logginlagg, meddelanden, samtal och ja ni vet allt, jag blir sa glad varenda gang och jag tanker pa er dar hemma, MASSOR!

Ps. varfor det star keso i rubriken ar bara for att jag at keso till frulle for inget annat fanns att valja pa, borjar redan trottna pa keso typ


KOMMENTERA
Postat av: Syster!

En av dem största nyheterna att jag ska bli blond haha ;) så mycket händer det här hemma! ;) Du lovade ju och lägga ut en bild på din buss?! Nästa inlägg tack, vi måste ju få se den haha! <3

2011-09-23 @ 09:17:02
Postat av: Farmor

Halloj Amanda! Kul det ser ut med utebio och skypefotot på dig och Stefan är ju riktigt häftigt.

Jag vill skypa med dig också, men jag lyckas ju aldrig. Kramar till världens bästa Amanda.

2011-09-23 @ 11:13:02
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Farmor

Halloj Amanda! Kul det ser ut med utebio och skypefotot på dig och Stefan är ju riktigt häftigt.

Jag vill skypa med dig också, men jag lyckas ju aldrig. Kramar till världens bästa Amanda.

2011-09-23 @ 11:16:26
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Jeanette

2011-09-23 @ 21:42:12
Postat av: Jeanette

Tack Amanda för att du delar med dig så bra. Det är jätte roligt att läsa. Här håller vi bara på o flyttar o jobbar. Jag har sedan i maj hand om skolskjutsarna i stenungunds kommun. I torsdags var jag på kurs i Gbg. Då händer massa saker. En elev blir påkörd av en taxibil vid vägen bakom skolan. Killen kom från v Söbacken o ned på vägen som går ut till doterödsvägen. Och där kör taxi bilen på honom och sticker. Suck så får man inte göra och framför allt inte en som kör skolbarn till skolan. Men det slutar inte med detta. Ute vid Kolhättan håller de på och bygger en bättre Buss hålls plats. Då kommer en hjullastare med släp o tappar släpet som kommer mot en röd express buss som väljer att köra ut på en åker i stället för att träffas av släpet. Detta ledde till att man fick om diregera trafiken för skolresenärer. Det var ing med på bussen som körde ut på åkern. Så ingen skadad men mycket strul och jag satt i stan. Typiskt. Nu skall jag sova en stund innan jag skall hämta Aj på Aktiemöte hos Mats. Sköt om dig och snälla fortsätt skriva.



2011-09-23 @ 21:55:05
Postat av: MAMMA

Roligt att höra att du har kul och skrattar mycket...planer för framtiden osv....och det har jag med....men som du...hemlis, hemlis

Ha en kanonhelg och sköt om dig, Love you <3 <3 <3

2011-09-23 @ 22:47:41

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback