filippaboost, blodbad och pandera bread

Vilken jakla dag, puuh! Fram till efter lunch var den kanon. Vaknade upp pa ett stralande humor, god frukost som vanligt, lite morgonlasning, traning osv. Hamtade barnen, hade serrisnacket med lilltjejen vilken inte verkade hjalpa men pedagogiska Amanda kom iallafall fram. Jaa, lunch pa Burger Bar, dom fick nuggets och hotdog och jag tog en Asian Salad. Hem och dags for Nap-time och jag fick skypa med min bastis! Ahh dom 45 minutrarna pa Skype var det basta pa lange, ah vad vi har kul tillsammans och shit vad jag saknar dig, sjuuuukt mycket, helt galet typ. Vi fick pratat om massa men 45 min ar inte enough, haha, men BAST ar du Filippa! En pratstund med min alskling ocksa saklart och han ska ivag och jobba pa Ladies Night idag, niceee, men han borde ju ha en troja dar det star stort och tydligt, BUSY! Jag menar sa inte alla 40 plussare tar och raggar pa honom, dom kan vara helt galna har jag hort. Men ja det var efter naptime det tog hus i helvete, herregud om jag tyckt det vart jobbigt innan sa var det sjukt nara cry me a river idag och som gradde pa moset sa nar vi lamnat tjejen pa hennes balett sa sparkar killen till sig sjalv i bilen pa nasan och dar blev det nu blodbad. Shit, det blodde sa mycket va, halva min troja var ju blodig, hela hans ansikte och han fick paniken och jag forsokte lugna honom, tur att han skrev sa man vet att han lever iallafall for det sag forjavligt ut med allt blod men en brownie och en choclatemilk senare och lite boklasning sa lugnade hans sig, puuuh! Sen borjade tjaset, "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" "why did he get a brownie and not me?" Jaa, den fragan fick samma svar varje gang och var det ngn som fattade, nope! Sen har de testat mitt talamod mer an vanligt resten av dagen, jag ar seriost heeelt slut, dagen som borjade sa himla bra. Skulle akt pa utebio med nagra tjejer idag men jag orkade faktiskt inte det, var inte pa mood over huvudtaget. Sista 20 minutrarna med barnen var bra idag sa kom pappan hem och fragade om jag inte skulle med till Pandera Bread en mysig restaurang pa andra sidan Millbrae och helt plotsligt blev jag barnens stjarna igen sa jag tog ett djupt andetag och tanke, jo men det klart jag ska, kanske att ju mer jag umgas med dom desto mer ska dom acceptera mig, sa an en gang, put on your smile and have a good time! Och nar vi val kom dit sa var det ju jattetrevligt och supergott. For mig blev det en liten tomatsoppa och en Italian baguette, massa gronsaker, gott brod och sa. Sa det blev trots allt ett bra avslut. Kvallen slutade till och med med en kram och ett" Sorry Amanda for today". Men jag var bara tvungen att fa vara lite for mig sjalv nar jag slutat sa jag gick precis till Starbucks och tog en kopp te och nu sa sitter jag har. Imorgon da, da ska jag testa det nya gymmet, ska dit tidigt pa morgonen och trana sen bada, basta och lite sa for det var tydligen jattefint och snyggt dar sa ska man dit skulle man tydligen ha tid sa det blir en morgon och formiddag dar imorgon. Kanske man till och med kan traffa lite folk dar, vem vet, I will give it a try. Sen blir det jobb och sen in till SF, myyys i Golden Gate Park med Sanna och kanske nagra fler, men imorgon kor vi pa budgetvarianten och tar med oss mat. Men det blir mycket mysigt det med. Hin ar ju sa bra den dar Sanna! Men nu var det ju sa att jag glomde sladden till mobilen sa jag slanger upp detta inlagg och sen bilderna men det klart ni kommer ju se bilderna forst i vilket fall som helst sa den som inte vet hur man scrollar kanske till och med missar detta superduperintressanta inlagg. Ha en bra dag dar hemma allihopa!

KOMMENTERA
Postat av: Mandy (B1)

Du är gryyymmm Amanda!! :D Glömt inte det! Och förresten..... Varför fick jag ingen brownie för?? ;);) Masssa Pusssss <3

2011-09-30 @ 06:46:30
Postat av: Syster!

Tycker nästan lite synd om dig! men du är sååååååå duktig! Kommer bli en baggis den dagen du får egna barn ;)

2011-09-30 @ 10:07:56
Postat av: Mamma

ja, det är ett tålamodsprövande kapitel det där med barn.... dom kan sätta igång en och annan känsla i en, både possitiva o negativa... men det e bra övning Amanda ;-D Kramar då i massor <3 <3 <3

2011-09-30 @ 11:15:36
Postat av: Farmor

Kära nån, vilken dag!!! Tur att den slutade lite lugnare. Du är så duktig Amanda. Puss o kram!

2011-09-30 @ 11:19:47
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: Kungen av Kopper

Du kanske ska ge henne ett blodbad också, så det blir rättvist.

2011-09-30 @ 18:11:24
Postat av: gisela

haha vilka jävla ungar alltså

2011-10-02 @ 22:28:37

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback