pappa, mamma och sara

Har ju inte hant nagot extraordinart idag sa jag tankte lagga upp detta inlagget pa foljande vis. Jag kor en supersnabb genomgang av vad jag gjort idag, sen ska jag skriva lite karlek till mina familjemedlemmar bara for att dom ar sa underbara.  Vaknade 04.16, var sjukt kissinodig och ville inte vara nagon djavulunge sa jag skickade ett sms till min alskling och sa att jag var vaken. Spelade en snabbis pa Wordfeud och kammade hem 31 poang mot Frykan pa ordet ZOOM, sen somna jag ige. Gick upp vid nio, make some breakfast, och det var typ tomt i kylen sa det blev ett stekt agg och keso med blabar och en kopp kaffe. Snackade med massa pa facebook och da gar tiden fort, sen skypade jag med min systeryster och sen var det phone med min alskling. Jobb, nap, mer talk med my honey, spaninhclass, the park, (en ny park, villagepark) JAG HITTADE! Hem igen, lekte lite, tvattat mina sangklader, vek min tvatt och ja, fan va trakigt det later, vill inte prata mer om min dag!

Jag borjar uppifran och ner, inte langdmassigt utan aldersmassigt.

Jag har en pappa, en alldeles underbart bra pappa. En pappa som alltid staller upp, kor mig hit och dit, hamtar mig har och dar, ar fotbollstranare, ja min idol, han servar mig med det mesta nodvandiga har i livet skulle man kunna saga. Han staller alltid upp. Han ger mig dom dar forstandiga raden som jag behover for att finna mig sjalv och komma ner pa jorden ibland nar jag svavar och inte forstar verkligheten. Pappa, Jag Alskar dig!

M- MIN IDOL
I- Inte en chans att det finns en battre pappa!
K-  Kommer och hamtar mig mitt i natten om jag sa behover det
A- Amandas favorit
E- Erfaren och kan lara mig massor, hela tiden, som ett levande lexikon
L- Lika snygg som han ar snall, alltsa SJUUUUKT SNALL ! ;)


Jag har en alldeles underbar mamma ocksa som finns dar precis hela tiden, dygnet runt om sa skulle behovas. Och hon och jag ar galet lika, vi gillar samma saker, ar lika noggranna, pedanta (fast jag ar det bara ibland, nar jag kanner for det) Mamma, basta mamma du forstar allt, peppar mig alltid och jag kan beratta allt for dig, du vet ju en sak som jag berattat for dig i somras som ingen annan vet och ingen annan ska fa veta heller, om den dar kvallen du vet... ops! Mamma du tanker alltid pa alla, kommer med smasaker som ingen annan alls och en tanke bakom allt. Fick ju mig ett litet skratt nar jag fick brevet hit, ett riktigt ”mamma-brev” men du tanker ju pa allt och darfor ar du sa bra.Mamma, Jag Alskar dig!


A-Allting... och helst pa samma gang. Ni fattar vad jag menar, min mamma har manga bollar i luften.
G- Ger mig tonvis med karlek
N- Negativ, NO WAY! Min mamma ser allting fran den ljusa sidan, raka motsatsen till negativ.
E- Envis, ja hon ger sig fasen pa att allt gar och nu med en fungerande arm ett tag, de ni! Supermamman!
T- Tror pa mig och allt jag vill gora
H- Har varldens basta dottrar som Alskar henne
A-Anyway, hon ar BAST!

Sen har ju en till familjemedlem och hon ar den grymmaste, basta och mest underbara syster man kan tanka sig. Helt sjukt bra liksom. Vi har levt med varandra tatt intill i nitton ar, nitton bra ar. Vi har ALLTID umgatts mycket, lekt i alla ar, och ja brakat i alla ar men det ar nu pa senare ar som vi ar saaaaa sjukt tighta. Inte tighta, fasta i kroppen nu, eller hon ar men jag menar tighta, nara varandra. Pratar varje dag, om ALLT och inget och allt dar emellan. Och om jag kan beratta allt for mamma sa kan jag beratta ALLT for dig. Dar har vi forklaringen till att jag alltid far sova pa eran soffa nar alkoholen har flodat lite for mycket for mig, nar man ar full som en kastrull passa soffan pa Strandvagen sjukt bra. Den finns alltid dar och en syster som alltid tar hand om en, aven om Tobbe fick rycka in en gang.  Vi delar allt, klader, tandborste, traning, kompisar (underbara vanner), intressen, minnen, framtidsplaner, vardagen, reor, kanslor och aven har, allt dar emellan, en battre syster finns inte att fa tag i. Du ar OSLAGBAR, glom inte det, glom det ALDRIG! Sara, Jag Alskar dig!


S- Sarabara du ar BAST!
A- Amandas idol du med, en storasyster ser man ju alltid upp till och du kommer ju alltid vara tio ganger battre an mig, SS klacken, fast nej jag har gatt om dig nu ;)
R- Rar och go som ingen annan
A- Alltid dar nar man behover dig, heeela tiden!

Sa folk, jag forstar om ni blir avundsjuka pa mina narmaste men ni kan vara lugna dom har sa mycket att ge sa jag kan dela med mig!

 Ha det BAST och inte bara pa fest! Fast har ni det BAST pa fest kan ni fa min systers nummer for hennes soffa ar alltid ledig!


KOMMENTERA
Postat av: Anna Spångberg

UNDERBART!!!!! <3

2011-09-22 @ 07:05:38
Postat av: Syster!

Guuud, nu har du fått mig och grina ordentligt! DU ÄR UNDERBAR!! OCH BÄST! Men tio gånger bättre kommer jag bog alltid vara än dig ;) ÄLSKAR DIG!!!!!!

2011-09-22 @ 09:09:31
Postat av: Kungen av Kopper

Najs ! Love u 2!!!!!!

2011-09-22 @ 10:08:41
Postat av: Farmor

Jag säger bara "UNDERBARA AMANDA"

2011-09-22 @ 10:14:50
URL: http://omamandasresa.blogg.se/
Postat av: gisela

SV: Du är sååå go amanda! Tack, gillar sånt men får se. Ingenting jag vill jobba med iallafall, gillar det som en hobby.

2011-09-22 @ 12:04:16
Postat av: mamma

Jag vet inte vad det är för fel, men jag gör ett sista försök, mina inlägg försvinner...skam den som ger sig :-)

Ja, du Amanda du tänker en hel del over there, och det är bra. Man behöver tid till eftertanke och reflektion här i livet. Även om det är hur kul som helst när livet rusar på i 200 knyck. Men jag tror det är viktigt att hinna tänka efter oxå, man lär sig så mycket om sig själv (även om det kan vara jobbigt ibland), hur man fungerar och vad som är viktigt här i livet.

Jag blev rörd och lycklig av att läsa dina fint skrivna rader om oss alla tre. Och jag tror att trots att det blev som det blev i det här livet med våran familj, så tror jag att kärleken finns där...ska förklara om du inte förstår hur jag menar.. och kärleken är som jag skrev om efter din förra blogg, det absolut viktigaste här i världen... finns inte kärleken, men hur skulle det gå då ? <3 <3 <3

2011-09-22 @ 12:09:11
Postat av: Saras pojkvän

Grymt skrivet :)

2011-09-22 @ 17:26:57

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback