saknad, konsert och tunnelbana

Saknar er dar hemma sjukt mycket, sa ar det bara!

Men idag da, skulle ju dragit till IKEA, men IKEA star kvar, det gjorde inte utekonserten vi var pa i Golden Gate parken idag. Sa vi drog in till den idag. Jag och Sanna tog en snabblunch pa Bloomingdales, lite sushi blev det. Sen kom ett gang tyskar och Veronica och Tilda, vi tog bussen till Golden Gate park for att kolla utekonserten, vi hade ingen aning om vilka som spelade och visste typ ingenting. Nar vi kom dit var det en himlans massa folk och det var radiokanalen Alice @ 97,3 som hade den. Massa folk och go stamning var det. Bra musik och svhyst vader.

Efter den drog vi till Haight streets, gick och kollade i affarerna lite, finns sa mycket roliga butiker dar. Haights streets ar ju typ ett omrade med massa viktorianska hus, schysta boutiqer, gulliga cafeer, endel hippies, maga homosexuella och glada miner. Dar kan man ga och bara strosa runt lange.

Det ar sa himla roligt med alla amerikaner som ar sa oppna, tycker dom att jag har snygga skor sa sager dom det liksom direkt, rakt ut och man blir ju hur glad som helst varenda gang. Igar till exempel sa var vi inne pa Forever en snabbis sa kommer en kille fram till mig och bah: Wow, I love your outfit" TACK! Och idag pa taget sager en kvinna " Oh, my god your rain boots are awesome, I love them" TACK! Och jag har fatt massa komplimanger for mina smycken, sant ar verkligen hur kul  som helst, sant blir man glad av! :)

Pa bussen tillbaka fran parken satt jag bredvid en kille, lite chill snubbe sa, han borjade fraga vart vi var ifranoch sa och vi borjade snacka lite med honom och markte att han var ju hog som ett hus. Sen sa han det, han hade ocksa vart pa konserten, ensam, " Oh, I took a joint and I'm so fucking high and it's so good" Okej, ja men da vet vi. Sa jag fragade honom om allt var underbart nu da, och ja, herregud life was awesome nu, sa dar satt han med ett leende och kika ut hela vagen. Ja, sant ar ju vanligare an alkohol har sa det ar ju som ingenting. Var och varannan person ar ju hog har.

Och jag tycker ju verkligen synd om alla uteliggare och liknande har men jag tycker samtidigt att det ar sjukt ackligt och laskigt. Att man till exempel tar taget hem sent sjalv och allt sant, man kanner ju sig inte jattesaker direkt. Men jag maste ju gora det for jag kan ju inte sitta hemma och uggla direkt. Tur att vi tjejer har varandra. Och vi ar ju trots allt bara har som anstallda sa nar man ar ledig ar det ingen manniska som bryr sig vad man gor, mmm sa ar det. Visst man ar vuxen, klarar sig sjalv and so on, men ibland undrar man. USA ar USA och i USA ar sker och ting annorlunda.

Klockan ar bara tio pa kvallen men jag ar trott och har ont i fotterna sa en dusch nu sen krypa ner i sangen. En ny vecka vantar sa lite somn nu sa ar man fit for fight igen.

Och nu fick jag antligen pratat med min alskling igen, jag saknar dig sa sjukt mycket. Blir avundsjuk pa verenda manniska som far ga och halla handen, pussas lite och kramas. Men nu ar det "bara" 88 dagar kvar sa ni dar hemma som langat efter era pojkvanner i en vecka kan ju slanga er i vaggen, haha!


KOMMENTERA
Postat av: Syster!

Amanda, jag är besviken! jag vill se din bil!! ;) Hoppas den kommer i nästa inlägg, eller skäms du så för den? ;)

Inte konstigt att folk berömmer dig för din outfit, du har ju jävligt snygg stil och du är jävligt snygg! Hade varit konstigt annars ;) Jag längtar efter dig!! MASSA!

2011-09-26 @ 07:36:33
Postat av: din enda kompis i hela usa

nu jaklar ska du fa mer an 4 kommentarer, sa mycket som 5! Dina bilder pa mig bara fortsatter att ljuga, jag ser mycket battre ut in real life, viktig parantes till alla dina lasare, speciellt vissa! skoja! fast det gjorde jag inte... jag va jatteserios pinsamt nog. later som att jag ska borde sova nu! gillar dig iaf! jattemycket! good night!

2011-09-26 @ 07:54:31
Postat av: din enda kompis i hela usa

nu jaklar ska du fa mer an 4 kommentarer, sa mycket som 5! Dina bilder pa mig bara fortsatter att ljuga, jag ser mycket battre ut in real life, viktig parantes till alla dina lasare, speciellt vissa! skoja! fast det gjorde jag inte... jag va jatteserios pinsamt nog. later som att jag ska borde sova nu! gillar dig iaf! jattemycket! good night!

2011-09-26 @ 07:56:01
Postat av: MAMMA

HÄRLIGT AMANDA <3 <3 <3

2011-09-26 @ 10:12:28
Postat av: Farmor

Min lilla flicka som nu är så stor....jag blir lite orolig när du berättar om dina ensamma resor, men bara lite!!!!Du är väl riktigt försiktig och håller dig till stora folksamlingar och inte går ensam. Konserten lät ju häftig. Och jag tror att du är snyggast i hela SF. Synd att vi inte sprider lite fler komplimanger här hemma. Puss!!!

2011-09-26 @ 11:10:42
URL: http://omamandasresa.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback