UTMANINGEN

La ju ner bloggandet helt, kände inte för att skriva, visste inte vad jag skulle dela med mig av och var helt lost i tanken om att skriva. Men nu var jag inne och kollade statistiken och tydligen så kikar ju folk in här endel även om jag inte skriver något så det är väl bara för mig att ta tag i mitt skrivande igen. Kommer väl inte vara ett inlägg om dagen direkt, men någon gång ibland sådär kan ju faktiskt vara kul. Eller förresten, som Stephanie sa, men hallå, du kan ju skriva om träning och vår lilla utmaning vi har på jobbet just nu. Så det kanske får bli lite mer uppdatering ändå. Liiiite kul tycker jag ju att det är som sagt. Men det kan gå över fort, det vet jag.

Till utmaningen då, förra tisdagen var det invägning för då började Biggest Loser SF, så från och med förra tisdagen och åtta veckor framåt ska vi väga in oss varje tisdag och sen den som har gått ner mest procentuellt är den som vinner. Varje invägning kostar 50kr och den som vinner varje vecka väger in sig gratis, den som sedan vinner hela tävlingen vinner hela potten så det blir nästan 3000kr och dom pengarna hade jag definitivt behövt så det gäller att ligga i. Imorgon kommer då första resultatet från vecka 1, visserligen tror jag inte att jag har gått ner för jag har inte kunnat ändra på så jättemycket. Tränar gör jag redan 6ggr i veckan, men det ska bli fler pass och varje dag lite kondition. Sen har jag ändrat min kost endel med. Det är mat på fasta tider, inget småätande och mindre kolhydrater.

Jag gillar ju inte att laga mat. är inen fena på det och vill att det ska gå snabbt och enkelt så för mig passar egentligen detta upplägget på mat väldigt bra. Till frukost äter jag antingen en tallrik med havregrynsgröt med kakao och banan, ett ägg, en kaffe och ett stort glas vatten om det inte blir gröt så blir det keso med hallon och kanel, ett ägg, kaffe och ett stort glas vatten. Mina luncher består av keso, ett knäckeröd, makrill och en liten sallad eller tonfisk blandat med kesella, grönsaker och knäckebröd med keso. Mellanmålen är jag mycket noggann med nu också vilket jag slarvade enormt med innan och där känner jag skillnad direkt. jag får så mycket mer energi och kan prestera så mycket bättre på träningen på kvällen. Mellanmålen består av nötter, riskakor eller frukt, eller alla tre olika tider bara. Jag dricker mycket mer vatten, därmed få jag springa på toa var tredje minut också. Jag har som mål att inte äta efter klockan 20 på vardagarna men det går än så länge väldigt gåligt, ofta kommer jag inte hem frpn gymme innan dess vilket gör det omöjligt ändå, men ett mål är det iallafall. Middagarna består antingen av en omelett med frukt eller grönsake eller en sallad med keso och tonfisk.

Att jag vill skriva om detta är mycket för mig själv för "måste" jag dela med mig av det jag gör så vill jag inte fuska och ligga på latsidan. Men jag måste säga att jag är inne i en sån riktig period när jag är sjuuuuuuuukt sugen på allt som är sött, allt godis, kakor fasen tårta, ja men typ ALLLLLLT. Me nej, amanda och än så länge har det gått bra ändå. Det avr som i lördags när jag vara med Sara och Mandy, inet godismys blev det uta vi knaprade på selleri och blomkål som vi dippade i turkisk youghurt, muuums, hmm, ja selleri har ju en bitter smak av lakrits iallafall, man får vara glad för det lilla...

Ja, vad är nu mitt mål då, jo jag vill komma tillbaka i den formen jag var innan jag flyttade till USA och jag ska komma i shortsen som jag inte kom i USA, fasen då var det typ en decimeter kavrn, nu är det typ 3cm kanske.

Så nu återstår det att se, har det skett någon förändring på min kropp denna veckan... :S Men träningen har jag ju kört på med riktigt ordentligt och har inte fuskat med maten någonting så fasen om det står still eller tänk om jag har gått upp, haha, you never know. Sen bryr inte jag mig ett piss om vad jag väger, väger jag 85 eller 55 spelar ingen roll, (lite överdrivet då) bara jag är nöjd med hur jag ser u och det är jag ju men lite kan man alltid fila på, måtten är viktigare än vikten. Fast jag älskar ju att tävla och jag behöver dom där 3000kronorna så jag MÅSTE vinna. Men att vinna över alla kan bli jäkligt svårt, shiiiiet!

Okej, skriver mera sen! Bilderna kommer i inlägget ovanför. :)

Pösshej!

KOMMENTERA
Postat av: Matilda

Yeeeeyyy, grymt! ;D

2012-03-05 @ 17:07:38
URL: http://mati.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback